Ga naar inhoud

resetten router


Aanbevolen berichten

ik ben bezig geweest met het instellen van mac adressen voor de router nu flipt de router en kom ik er niet meer in. Hoe rest ik hem hardware matig. software matig lukt niet. ik heb hem momenteel van de stroom af staan in de hoop dat de condestoren leeg lopen zodat hij gereset word. Weet iemand hoelang je moet wachten of een beter oplossing b.v.d. ( router Billion Bipac-640SE Broadband Firewall Gateway site van leverancier is ww.billion.com.tw)
Link naar reactie
Wat PCGuy zegt is correct, maar (ca.) 1 minuutje stroom eraf zou moeten werken. Overigens: om in de [u:78ad522334]setup[/u:78ad522334] van de router te komen is, als het (zoals vaak 't geval is) middels de invoer van een IP adres in de adresbalk van je Browser gaat, nogal eens een "crime". De 1e keer gaat perfect, daarna onstaan nog wel eens problemen; je krijgt dan een melding "kan pagina niet weergeven" o.i.d., omdat-ie 't als een Internet aangelegenheid ziet. Tip: leeg je complete Internet cache eens (Temp. Internet Files), dit wil vaak helpen..... Groet, Ton
Link naar reactie
Hallo zusammen, bei den Billion - Routern kann über den RouterFinder ein Reset durchgeführt werden. Beim BIPAC-640SE muß dazu die aktuelle Firmware V1.29 aufgespielt sein. Bitte zieht vorher das Kabel aus dem WAN-Port. Während der RouterFinder läuft führt Ihr durch folgende Tastenkombination einen Reset durch: ALT + F / C / T lutz Is dit misschien wat?? greetz.
Link naar reactie
volgens mij gaat het hier alleen over de router finder die vind je router in het netwerk als je niet weet welk adress hij heeft dat weet ik wel maar ik zal het uitproberen. Ik heb het vermoeiden dat hij maar 1 mac adres toelaat en dat is jammer genoeg geen van de mac adressen van mijn netwerkkaarten. Nu wilde ik vragen weet iemand een tool waar mee ik kan zien wel mac adressen mijn netwerk kaarten hebben. en zou iemand ook weten hoe je zo'n mac adress veranderd zodat ik toegang zou kunnen krijgen tot mijn router als ik weet wel mac adress hij wel toe laat. b.v.d
Link naar reactie
Chello werkt (o.a.) met MAC adressen en "kijkt" (verifieert) aan de hand van de netwerkkaart MAC. En dus zijn er routers (m.i. bijna alle) waarbij je het MAC adres van je kaart kan kopieeren (softwarematig) naar je router middels 't set up menu van die router..... Het MAC adres van je kaart is simpel te achterhalen: In 98(SE) en ME: uitvoeren: winipcfg In XP (dacht ik, maar ben niet zeker!!??): ipconfig Ton
Link naar reactie
[quote:c5ec894c51="lion"]Chello werkt (o.a.) met MAC adressen en "kijkt" (verifieert) aan de hand van de netwerkkaart MAC. En dus zijn er routers (m.i. bijna alle) waarbij je het MAC adres van je kaart kan kopieeren (softwarematig) naar je router middels 't set up menu van die router..... Het MAC adres van je kaart is simpel te achterhalen: In 98(SE) en ME: uitvoeren: winipcfg In XP (dacht ik, maar ben niet zeker!!??): ipconfig Ton[/quote:c5ec894c51] xp eerst cmd in dosbox daarna ipconfig
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...