Ga naar inhoud

AVG (AntiVirusGrisoft) en harddiskprobleem


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn PC Windows XP home edition + SP1. Er is een harddisk van 40GB aanwezig en ik heb later een harddisk van 80GB gemonteerd (code 28). Ik heb AVG 6 gedownload op de harddisk van 80GB. Van daaruit heb ik AVG geïnstalleerd. Direct kreeg ik de melding dat er een virus gevonden was betreffende svchosts.exe (de precieze melding heb ik niet opgeschreven). Die melding kon ik niet kwijtraken. Het systeem werd opnieuw gestart. Het systeem kwam in een start-loop terecht. Starten, afbreken, starten enz. Er was niets meer mee te doen. Spanning uit. Spanning aan en opstarten in veilig modus. Van daaruit heb ik AVG via zijn eigen uninstall-mogelijkheid verwijderd. PC opnieuw gestart en alles leek het weer te doen. Echter ... de tweede harddisk was en is nog steeds onvindbaar. Het BIOS ziet hem wel. Apparaatbeheer ziet hem met een uitroepteken in een geel rondje. Daar ben ik lekker mee. Dat is nog eens een antivirusprogramma. Het lijkt wel een antiharddiskprogramma. Hoe krijg ik weer toegang tot de gegevens op de tweede harddisk? Heeft iemand een idee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...