Ga naar inhoud

DVD rw brander mislukt


Aanbevolen berichten

Beste lezers, Ben in het bezit van een MSI 4x dvd brander. Hij moet zowel + als - r en rw kunnen branden. Het + en - r branden gaat prima. Nu is het echter zo dat ik een -rw wil branden. Na ongeveer 6% loopt de pc vast. Heb nu naar mijn idee al 2 schijfjes verprutst doordat ik nood gedwongen de pc uit heb moeten zetten. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is? Vriendelijke groet, Jacqueline
Link naar reactie
Dit kan een heel groot aantal oorzaken hebben. - Probeer het allereerst eens met een open kast, wellicht helpt dat ivm. de warmte die vrijkomt bij het branden - De gebruikte media is niet goed compatible met de msi schrijver. Kan je eens een ander merk schijfjes gebruiken? - Brand je de schijf 'on the fly'? Anders kan het misschien een probleem zijn met de data aanvoer. Ik denk overigens niet dat je de schijfjes 'verknalt' hebt, je hebt herschrijfbare media gebruikt, die je dus met nero of enig ander brandprogramma zo weer kunt wissen. Bij nero6 (een beetje vrij vertaald uit het engels, maar er zal ongeveer dat staan) onder het meest rechter tabblad: Wissen van herschijfbare media Succes, Scenic20
Link naar reactie
Heb een JVC DVD-RW gekocht lijkt me toch een goed merk. Met het branden van gewone dvd's heb ik geen problemen. Komt daar niet evenveel warmte bij vrij? Ik gebruik Nero als brandprog. Hier heb ik naar mijn weten alles op standaard staan. Heb geen on the fly kunnen vinden. Is dit het zelfde als disk at once? Heb het eerste schijfje proberen te wissen maar de pc liep hier ook op vast. Het zal toch niet zo wezen dat ik verschillende merken moet gaan kopen tot ik de juiste gevonden heb? Grtz, Jacqueline
Link naar reactie
nee, disc at once is iets anders. In de nederlandse versie van nero heet on the fly kopiëren volgens mij: Snelkopiëren inschakelen. Ik zou het toch eens proberen met de kast open, heb hier hetzelfde probleem met mijn a-open brander in de andere pc, hoeveel casefans ik nou in de kast plaats, hij blijft flippen bij het branden van een +rw dvd (ondersteunt geen -rw). Met de kast open gaat het wel oké (ik doe de kast tegenwoordig dan ook maar niet meer dicht...) Succes, Scenic20
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...