Ga naar inhoud

dvd branden wil niet lukken


Aanbevolen berichten

heb sinds vanmorgen een msi dr8a dvd brander. Heb er vanmiddag ook al 1 dvd met data mee gebrand. maar nu wil ik vanavond een dvd branden en nou zegt nero dat de speler nog niet geinitialiseerd is. Ook de gebrande dvd van vanmiddag leest ie niet meer. het icoontje van dvd-r bij "deze computer" verandert in cd-rom als ik desbetreffende dvd erin doe. Heeft iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt ps cdroms branden doet ie wel gewoon en die leest ie ook nog gewoon?
Link naar reactie
[quote:dc8671fbe6="butupantjang"]heb sinds vanmorgen een msi dr8a dvd brander. Heb er vanmiddag ook al 1 dvd met data mee gebrand. maar nu wil ik vanavond een dvd branden en nou zegt nero dat de speler nog niet geinitialiseerd is. Ook de gebrande dvd van vanmiddag leest ie niet meer. het icoontje van dvd-r bij "deze computer" verandert in cd-rom als ik desbetreffende dvd erin doe. Heeft iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt ps cdroms branden doet ie wel gewoon en die leest ie ook nog gewoon?[/quote:dc8671fbe6]Welke versie van nero gebruik je? Want bij nero 6 moet je dus aangeven of deze het op een dvd of op een cd moet zetten. Deze staat standaard op cd ingesteld. (Dit zit in het onderdeeldje NeroStartsmart ofzo. Schermpje met allemaal functies). Heb je al een keer geprobeerd nero opnieuw te installeren?
Link naar reactie
ja, ik weet dat ik bij nero moet kiezen tussen dvd cd of hd burn, en nee ik heb nero nog niet opnieuw geinstalleerd. zou dat baten denk je? ik heb ook recordnow en daar wil het ook niet bij lukken. Heb net trouwens met dvd info geprobeerd dvd+rw te wissen maar hij gaf aan: error, scsi_cmd_readformatcapaci. en verder kon ik het niet lezen. Ik snap er niks meer van cd-roms leest en schrijft ie wel. maar als ik er een dvd in doe doet ie niks.
Link naar reactie
Zie ik het goed dat je verschillende brandprogramma's gebruikt? Kan zijn dat ze met elkaar in conflict komen. Zou Recordnow de-installeren en eventueel Nero opnieuw installeren. Als Windows de brander niet goed weergeeft dan kun je via het configuratiescherm -> Systeem kiezen voor Hardware -> Apparaatbeheer. De DVD-brander verwijderen en opnieuw opstarten. Als het goed is zal Windows hem herkennen en automatisch opnieuw installeren. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...