anoniem Geplaatst: 24 maart 2004 Delen Geplaatst: 24 maart 2004 heb sinds vanmorgen een msi dr8a dvd brander. Heb er vanmiddag ook al 1 dvd met data mee gebrand. maar nu wil ik vanavond een dvd branden en nou zegt nero dat de speler nog niet geinitialiseerd is. Ook de gebrande dvd van vanmiddag leest ie niet meer. het icoontje van dvd-r bij "deze computer" verandert in cd-rom als ik desbetreffende dvd erin doe. Heeft iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt ps cdroms branden doet ie wel gewoon en die leest ie ook nog gewoon? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2004 [quote:dc8671fbe6="butupantjang"]heb sinds vanmorgen een msi dr8a dvd brander. Heb er vanmiddag ook al 1 dvd met data mee gebrand. maar nu wil ik vanavond een dvd branden en nou zegt nero dat de speler nog niet geinitialiseerd is. Ook de gebrande dvd van vanmiddag leest ie niet meer. het icoontje van dvd-r bij "deze computer" verandert in cd-rom als ik desbetreffende dvd erin doe. Heeft iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt ps cdroms branden doet ie wel gewoon en die leest ie ook nog gewoon?[/quote:dc8671fbe6]Welke versie van nero gebruik je? Want bij nero 6 moet je dus aangeven of deze het op een dvd of op een cd moet zetten. Deze staat standaard op cd ingesteld. (Dit zit in het onderdeeldje NeroStartsmart ofzo. Schermpje met allemaal functies). Heb je al een keer geprobeerd nero opnieuw te installeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2004 ja, ik weet dat ik bij nero moet kiezen tussen dvd cd of hd burn, en nee ik heb nero nog niet opnieuw geinstalleerd. zou dat baten denk je? ik heb ook recordnow en daar wil het ook niet bij lukken. Heb net trouwens met dvd info geprobeerd dvd+rw te wissen maar hij gaf aan: error, scsi_cmd_readformatcapaci. en verder kon ik het niet lezen. Ik snap er niks meer van cd-roms leest en schrijft ie wel. maar als ik er een dvd in doe doet ie niks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2004 Om welke brander gaat het precies? En maak je gebruik van nero 6? Soms wil nero opnieuw installeren nog wel eens helpen. Welk merk schijfjes gebruik je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2004 het gaat om een msi dr8-a brander. en ik gebruik winxppro met nero6. schijfjes zijn dvd+rw van philips en een naamloos op spindel. misschien handig om erbij te zeggen dat ik 1x een dvd+r gebrand heb en daarna ging het niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2004 Zie ik het goed dat je verschillende brandprogramma's gebruikt? Kan zijn dat ze met elkaar in conflict komen. Zou Recordnow de-installeren en eventueel Nero opnieuw installeren. Als Windows de brander niet goed weergeeft dan kun je via het configuratiescherm -> Systeem kiezen voor Hardware -> Apparaatbeheer. De DVD-brander verwijderen en opnieuw opstarten. Als het goed is zal Windows hem herkennen en automatisch opnieuw installeren. Wim. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2004 heb je de aspi drivers wel geinstalleerd ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2004 aspi ? en ik heb nu windows helemaal opnieuw geinstalleerd maar het wil niet baten. Bij "deze computer" zie ik dvd-r staan maar hij leest/schrijft geen dvd's alleen cdroms? en wat is dat aspi verhaal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2004 Gooi al je brandprogs er even af. Daarna Nero 6 opnieuw erop en kijk dan even hier ; http://www.nero.com/en/631927526314911.html greetz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2004 heb dat nu dus ook geprobeerd maar niks wil baten, hij ziet alleen nog maar cd roms en geen dvd's :cry: :cry: heb hem net nog eens verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd en nu ziet windows hem als een cd-rom en mijn cdrw(yamaha) ook? ik snap er de b....n van?!?! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen