Ga naar inhoud

wasmachine


Aanbevolen berichten

Ik heb een AEG L54600 wasmachine, als ik de machine aanzet pakt hij water en begint het programma af te werken, als de machine ongeveer 15 minuten aan het draaien is wil de machine gaan centrifugeren en slaat dan af kan hem niet meer opstarten. waar kan het aan liggen? doet het op 95 60 40 30 kreukherstellend programmaas
Link naar reactie
Hij hoort dan nog niet te centrifugeren... Ik denk dat je of een probleem met de koolborstels of met de tacho spoel hebt. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet de machine aan op een willekeurig programma en als hij loopt druk dan de toetsen Voorwas en Kort samen in en houd ze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon? Indien Einde 5 keer en Start/Pauze 2 keer controleer dan de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer dan ook gelijk de tacho spoel, deze zit bij de koolborstels en moet tussen de 150 en 400 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Controleer ook het magneetje in het midden hiervan, deze mag niet gescheurd zijn en moet vast zitten op de as. Zie https://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM
Link naar reactie
Dag Harry Nog een bericht,ben een hele cyclus het programma blijven volgen,hier komt het verloop. 14.45 machine aangezet,15.o3 wil centrifugeren,blijft stil staan tot 15.08begint weer te draaien van 15.08 tot15.15 wil weer centrifugeren maar blijft wel doorlopen tot15.35 wil weer centrifugeren maar doorlopen tot15.40gaat water afpompen,dan centrifugeren daarna blijft de machine stil staan15.50 lampje wassen blijft branden poging tot centrifugeren 16.00 gaat centrifgeren dan blijft hij weer stil staan maar gaat niet spoelen Gr.Piet
Link naar reactie
Niet. De machine stuurt de motor aan via een 3 tal relais (K2, K3 en K4) Deze zitten op de elektronica print achter de bedienings knoppen. Ik denk dat 1 van deze relais gammel is/los zit van de print waardoor de motor veel te weinig spanning krijgt. Soldeer deze eens door, zijn 5 solderingen per relais.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...