Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Vraagje, Ik heb een harde schijf van 80Gb geinstalleerd op een computer, eerst heb ik een bios update gedraaid en het bios kent de harde schijf nu. nu is het probleem dat Dos en Windows beide de schijf niet herkennen, maar als ik partition magic draai kent deze de schijf wel. thuis heb ik op de schijf windows xp geinstalleerd en daar werkt het wel, en start de schijf gewoon op maar zodra ik de schijf met windows xp in deze computer zet pakt ie m niet kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Wat je misschien ook zou kunnen doen, is het volgende: Opstarten met een bootable cd van W2K of XP en dan echt alle partities verwijderen. Dan de pc opnieuw opstarten en via FDISK nieuwe partities aanmaken. Dan heb je dat in ieder geval op een logische manier gedaan. Dan kijken bij FDISK of alle partities goed worden weergegeven en dan beginnen met de installatie. Heb je overigens een IDE schijf of een SATA?? Greetz 8)
Link naar reactie
Ik had bij mijn RAID systeem dit ook, het komt omdat er waarschijnlijk nog geen primaire partitie is aangemaakt onder de windows die je gebruikt. Ik moest toen met windows eerst nog een fisieke partitie instellen maar aangezien hij bij jouw al wel draait in een andere PC kan dat dus eigelijk niet. Wat nouw als je hem met Partition Magic formateert? Wat je ook eens kan doen is onder systeem beheer naar apperaatbeheer te gaan en te kijken of er geen vraagteken bij staat, anders moet je windows eerst een driver laten instaleren. Wat je ook eens kan doen om te zien wat Partition Magic ziet: Deze Computer> rechtermuisknop op een schijf> en dan apperaten ofzo, dan komt er een lijst met alle fisieke stations die er zijn, als ie daar tussen staat heeft windows hem wel gevonden maar nog niet opgenomen in Dexe Computer om een duistere rede. Ik zit nu op school maar als ik thuis ben zal ik eens kijken hoe ik toen die primaire/fisike partitie heb aangemaakt. Bij mij herkende hij die zonder dat ik dat deed ook niks in Windows.
Link naar reactie
Jongens toch maak t ff niet te moeilijk. De disk is NTFS en wordt dus niet herkent onder DOS die andere windows versie is misschien geen NT 2000 of XP en dan herkent hij hem ook niet. Ook heeft ie een HD met windows in een ander systeem gezet, en de kan is groot dat dat niet werkt(ivm andere hardware) Dus gewoon met XP cd starten en evt partitioneren.
Link naar reactie
[quote:9440f51aca="DutchVTR"]Jongens toch maak t ff niet te moeilijk. De disk is NTFS en wordt dus niet herkent onder DOS die andere windows versie is misschien geen NT 2000 of XP en dan herkent hij hem ook niet. Ook heeft ie een HD met windows in een ander systeem gezet, en de kan is groot dat dat niet werkt(ivm andere hardware) Dus gewoon met XP cd starten en evt partitioneren.[/quote:9440f51aca] dat dacht ik in het begin ook al, maar dat is het probleem niet... als ik met de windows xp cd opstart herkent deze de schijf ook niet :(
Link naar reactie
En als je eerst eens: 1. Opstart met een cd van XP of 2000 2. Alle partities verwijdert 3. Opnieuw opstart met een Windows 98 cd rom 4. De schijf formatteert met het FAT32 filetype? 5. Dan weer FDISK uitvoert?? 6. Weet formatteert en dan installeren? Misschien denk je dat het een herhaling is van een eerdere post, maar er zitten een aantal andere stappen tussen... :lol: :lol:
Link naar reactie
Dit heb ik zelf thuis ook geprobeerd (dat met die niet-dos partities verwijderen) Maar op een of andere manier zag hij die Linux partities niet. Daarom gaf ik al aan dat je voor de zekerheid maar een cd van XP of 2000 kunt gebruiken. Dan weet je zeker dat alles weg is. Want bij zo'n cd zie je wel echt alle partities. FDISK wil nog weleens lastig doen als het aankomt op niet-dos partities.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
[quote:3a7f6d4827="peter444"]Tha Ron-aldo Je maakte de onderstaande opmerking in je bericht, wat bedoel je er mee want ik moet n.l. hetzelfde gaan doen bij een S-ATA harddisk. quote Ik had al gehoopt dat het een S-ATA schijf was, want dan was het een beetje makkelijker om te verklaren... [/quote:3a7f6d4827] [b:3a7f6d4827][color=indigo:3a7f6d4827]*Ziet in de verte een briesende rode draak aan komen (of een ander lid van de grote familie modjes)[/color:3a7f6d4827][/b:3a7f6d4827] Voor de duidelijkheid... Dit topic komt uit maart 2004... dat is bijna eenn jaar geleden! Je had voor jou probleem een apart topic moeten aanmaken, lees de forum regels maar eens :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...