anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Vraagje, Ik heb een harde schijf van 80Gb geinstalleerd op een computer, eerst heb ik een bios update gedraaid en het bios kent de harde schijf nu. nu is het probleem dat Dos en Windows beide de schijf niet herkennen, maar als ik partition magic draai kent deze de schijf wel. thuis heb ik op de schijf windows xp geinstalleerd en daar werkt het wel, en start de schijf gewoon op maar zodra ik de schijf met windows xp in deze computer zet pakt ie m niet kan iemand mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 En FDISK?? Herkent deze de schijf wel?? Misschien dat je 'm eerst nog effe moet partitioneren en formatteren. Maar dat hij het in de andere pc wel doet is wel vreemd... Heb je alles goed ingesteld in het bios?? ook alle jumpers goed staan? Misschien is er iets fout gegaan met de bios update.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 De schijf is NTFS geformateerd, Fdisk geeft wel een melding dat er een NTFS schijf in zit maar geeft deze later niet weer, met de bios update lijkt mij niets mis omdat Partition magic de schijf wel kent en het bios zelf ook Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 en verder is alles goed aangesloten (jumpers enzo) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Wat je misschien ook zou kunnen doen, is het volgende: Opstarten met een bootable cd van W2K of XP en dan echt alle partities verwijderen. Dan de pc opnieuw opstarten en via FDISK nieuwe partities aanmaken. Dan heb je dat in ieder geval op een logische manier gedaan. Dan kijken bij FDISK of alle partities goed worden weergegeven en dan beginnen met de installatie. Heb je overigens een IDE schijf of een SATA?? Greetz 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Ik had bij mijn RAID systeem dit ook, het komt omdat er waarschijnlijk nog geen primaire partitie is aangemaakt onder de windows die je gebruikt. Ik moest toen met windows eerst nog een fisieke partitie instellen maar aangezien hij bij jouw al wel draait in een andere PC kan dat dus eigelijk niet. Wat nouw als je hem met Partition Magic formateert? Wat je ook eens kan doen is onder systeem beheer naar apperaatbeheer te gaan en te kijken of er geen vraagteken bij staat, anders moet je windows eerst een driver laten instaleren. Wat je ook eens kan doen om te zien wat Partition Magic ziet: Deze Computer> rechtermuisknop op een schijf> en dan apperaten ofzo, dan komt er een lijst met alle fisieke stations die er zijn, als ie daar tussen staat heeft windows hem wel gevonden maar nog niet opgenomen in Dexe Computer om een duistere rede. Ik zit nu op school maar als ik thuis ben zal ik eens kijken hoe ik toen die primaire/fisike partitie heb aangemaakt. Bij mij herkende hij die zonder dat ik dat deed ook niks in Windows. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Jongens toch maak t ff niet te moeilijk. De disk is NTFS en wordt dus niet herkent onder DOS die andere windows versie is misschien geen NT 2000 of XP en dan herkent hij hem ook niet. Ook heeft ie een HD met windows in een ander systeem gezet, en de kan is groot dat dat niet werkt(ivm andere hardware) Dus gewoon met XP cd starten en evt partitioneren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Nooit gedaan maar hij wil Windows toch niet opnieuw instaleren? Hij heeft die al op een andere partitie staan, maar ik heb dat op die manier nog nooit gedaan. Overigens kan hij dan beter Partition Magic gebruiken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 [quote:9440f51aca="DutchVTR"]Jongens toch maak t ff niet te moeilijk. De disk is NTFS en wordt dus niet herkent onder DOS die andere windows versie is misschien geen NT 2000 of XP en dan herkent hij hem ook niet. Ook heeft ie een HD met windows in een ander systeem gezet, en de kan is groot dat dat niet werkt(ivm andere hardware) Dus gewoon met XP cd starten en evt partitioneren.[/quote:9440f51aca] dat dacht ik in het begin ook al, maar dat is het probleem niet... als ik met de windows xp cd opstart herkent deze de schijf ook niet :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Lastig ja... Is het een IDE of een S-ATA schijf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Ik had al gehoopt dat het een S-ATA schijf was, want dan was het een beetje makkelijker om te verklaren... :lol: Maar het is een hele vreemde eend in de bijt moet ik zeggen... En je kunt de partities wel allemaal verwijderen en opnieuw aanmaken met FDISK?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 neej, want het is een ntfs schijf die wel word herkent door fdisk maar je kan er niets mee doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 En als je eerst eens: 1. Opstart met een cd van XP of 2000 2. Alle partities verwijdert 3. Opnieuw opstart met een Windows 98 cd rom 4. De schijf formatteert met het FAT32 filetype? 5. Dan weer FDISK uitvoert?? 6. Weet formatteert en dan installeren? Misschien denk je dat het een herhaling is van een eerdere post, maar er zitten een aantal andere stappen tussen... :lol: :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 Als het goed is met je met fdisk die partities wel kunnen verwijderen, fdisk heeft als het goed is een functie voor het verwijderen van een niet ms-dos partitie, hiermee kun je ook linux partities verwijderen, ik zou hiermee de ntfs partities verwijderen en nieuwe fat 32 partities aanmaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2004 Dit heb ik zelf thuis ook geprobeerd (dat met die niet-dos partities verwijderen) Maar op een of andere manier zag hij die Linux partities niet. Daarom gaf ik al aan dat je voor de zekerheid maar een cd van XP of 2000 kunt gebruiken. Dan weet je zeker dat alles weg is. Want bij zo'n cd zie je wel echt alle partities. FDISK wil nog weleens lastig doen als het aankomt op niet-dos partities. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Tha Ron-aldo Je maakte de onderstaande opmerking in je bericht, wat bedoel je er mee want ik moet n.l. hetzelfde gaan doen bij een S-ATA harddisk. quote Ik had al gehoopt dat het een S-ATA schijf was, want dan was het een beetje makkelijker om te verklaren... [/quote] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 [quote:3a7f6d4827="peter444"]Tha Ron-aldo Je maakte de onderstaande opmerking in je bericht, wat bedoel je er mee want ik moet n.l. hetzelfde gaan doen bij een S-ATA harddisk. quote Ik had al gehoopt dat het een S-ATA schijf was, want dan was het een beetje makkelijker om te verklaren... [/quote:3a7f6d4827] [b:3a7f6d4827][color=indigo:3a7f6d4827]*Ziet in de verte een briesende rode draak aan komen (of een ander lid van de grote familie modjes)[/color:3a7f6d4827][/b:3a7f6d4827] Voor de duidelijkheid... Dit topic komt uit maart 2004... dat is bijna eenn jaar geleden! Je had voor jou probleem een apart topic moeten aanmaken, lees de forum regels maar eens :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen