Ga naar inhoud

Ik vind ext. harde schijf niet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net een externe harde schijf via usb aangesloten op mijn (oude) laptop. Maar nu vind ik die harde schijf nergens op de explorer!!! Nochtans herkent hij de harde schijf wel (via System, Device manager). Laptop heeft usb 1 en externe harde schijf usb 2, heeft dit er iets mee te maken??? Bedankt.
Link naar reactie
mmm als hij hem in verkenner niet ziet kan hij ook niet formateren denk ik. Is usb 2.0 wel 1.0/1.1 compatible? Als dat wel kan houdt er dan iig rekening mee dat de snelheid niet echt hoog zal liggen. Maar dat is voor later een zaak. Heb je er geen drivers bijgekregen of zoiets dergelijks, probeer deze anders en kijk of het dan wel lukt. Zo niet, dan horen we het wel :wink:
Link naar reactie
[quote:4ab25df27d="philvp"]ik heb net een externe harde schijf via usb aangesloten op mijn (oude) laptop. Maar nu vind ik die harde schijf nergens op de explorer!!! Nochtans herkent hij de harde schijf wel (via System, Device manager). [/quote:4ab25df27d] [quote:4ab25df27d="bbx"]heb je die harde schijf al geformateerd? (want volgens mij kun je niet zomaar een externe hdd aansluiten, correct me if I'm wrong :wink:[/quote:4ab25df27d] Als het gaat om een externe HDD casing waar je zelf een nieuwe harddisk in moet monteren, dan moet deze inderdaad eerst worden [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=678449&highlight=#678449]gepartitioneerd en geformatteerd.[/url] Gaat het om externe usb harddisk dan zou deze al van te voren kunnen zijn gepetitioneerd en geformatteerd.
Link naar reactie
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn externe harde schijf. De oplossing is als volgt: Start je computer met Windows en open een MS-DOS venster. Dirigeer naar de \WINDOWS\COMMAND folder Start Fdisk en selecteer je nieuwe harde schijf. LET OP DAT JE DE GOEDE KIEST! Formatteer die schijf met het bekende commando. Als dat klaar is restart je je computer en.... tata!!!!! Succes ermee, perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...