anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Delen Geplaatst: 6 maart 2004 Hallo, ik heb net een externe harde schijf via usb aangesloten op mijn (oude) laptop. Maar nu vind ik die harde schijf nergens op de explorer!!! Nochtans herkent hij de harde schijf wel (via System, Device manager). Laptop heeft usb 1 en externe harde schijf usb 2, heeft dit er iets mee te maken??? Bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2004 heb je die harde schijf al geformateerd? (want volgens mij kun je niet zomaar een externe hdd aansluiten, correct me if I'm wrong :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2004 mmm als hij hem in verkenner niet ziet kan hij ook niet formateren denk ik. Is usb 2.0 wel 1.0/1.1 compatible? Als dat wel kan houdt er dan iig rekening mee dat de snelheid niet echt hoog zal liggen. Maar dat is voor later een zaak. Heb je er geen drivers bijgekregen of zoiets dergelijks, probeer deze anders en kijk of het dan wel lukt. Zo niet, dan horen we het wel :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2004 volgens mij kan de computer het apparaat wel herkennen, vandaar dat je hem in verkenner wel ziet, maar er niet naar toe schrijven omdat je hem misschien nog niet had geformatteerd. Dit kan natuurlijk gewoon een wilde gedachte zijn. Ik dacht ik doe eens gek :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2004 Maar ziet de harde-schijf juist niet in verkenner...dus ik denk dat dat formateer probleem niet opgaat. Maja...gek doen...altijd leuk :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2004 [quote:4ab25df27d="philvp"]ik heb net een externe harde schijf via usb aangesloten op mijn (oude) laptop. Maar nu vind ik die harde schijf nergens op de explorer!!! Nochtans herkent hij de harde schijf wel (via System, Device manager). [/quote:4ab25df27d] [quote:4ab25df27d="bbx"]heb je die harde schijf al geformateerd? (want volgens mij kun je niet zomaar een externe hdd aansluiten, correct me if I'm wrong :wink:[/quote:4ab25df27d] Als het gaat om een externe HDD casing waar je zelf een nieuwe harddisk in moet monteren, dan moet deze inderdaad eerst worden [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=678449&highlight=#678449]gepartitioneerd en geformatteerd.[/url] Gaat het om externe usb harddisk dan zou deze al van te voren kunnen zijn gepetitioneerd en geformatteerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2004 Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar onder winXP moet je vaak nog de externe schijf aanmelden bij Schijfbeheer. Dit is als volgt te vinden: Rechtermuisklik op Deze Computer - Beheren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2004 raar maar waar: als je 2 usb poorten hebt, probeer dan eens die andere !. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2004 Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn externe harde schijf. De oplossing is als volgt: Start je computer met Windows en open een MS-DOS venster. Dirigeer naar de \WINDOWS\COMMAND folder Start Fdisk en selecteer je nieuwe harde schijf. LET OP DAT JE DE GOEDE KIEST! Formatteer die schijf met het bekende commando. Als dat klaar is restart je je computer en.... tata!!!!! Succes ermee, perloc Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen