Ga naar inhoud

lampje inktcartridge blijft knipperen


Aanbevolen berichten

Het leuke van HP 710 is, dat als je zelfs één cartridge vervangt, hij blijft knipperen. Je bent verplicht beide cartridges te vervangen, ook al is één van beide cartridges niet leeg. Schijnbaar herkent de printer de oude cartridge en de nieuwe en accepteert dit niet. Kwestie van policy van de fabrikant zou ik bijna zo zeggen. :(
Link naar reactie
Je zult met plakband moeten werken en dan bepaalde pinnetjes afdekken van je cartridges en weer eraf halen (een paar keer), zo omzeil je de printer en wordt hij voor gek gehouden. Na een paar keer dit gedaan te hebben wordt de interne teller gereset en mag hij niet meer knipperen en ziet de printer de cartridge als zijnde vol. Voor details zie: [url]www.start-europe.net[/url] of [url]www.jqink.nl[/url].
Link naar reactie
Je hebt de druk van die patroon toch wel verlaagt he, want anders doet die het niet. Dus er moet een onderdruk aanwezig zijn. Maar volgens mij hoef je voor de 710C geen plakkertjes te gebruiken en moet hij het direct doen, want het is zo'n geval geloof ik waarbij je de blauwe cap eraf moet kraken.
Link naar reactie
Dat is enkel van toepassing op de zwarte patroon hoor, ik geloof niet dat de kleurenpatroon dat nodig heeft (het is toch zo'n ding waarbij je de blauwe cap eraf moet breken en niet zo'n patroon waarbij het ronde rubbertje eraf moet peuteren en dan het kogeltje door moet drukken). Bij iqink.nl hebben ze een speciaal apparaatje waarmee je de zwarte patroon kunt vullen zonder de cap eraf te halen en waarbij je ook de patroon in onderdruk kunt zetten.
Link naar reactie
Nee het is een patroon waar je een zwart rubber dopje moet verwijderen. Daaronder zit een kogeltje. Ik heb volgens de handleiding het kogeltje met een pen ingedrukt,inkt bijgevuld en een nieuw kogeltje erin gedrukt. Ook niet meer afgesloten met plakband ofzoiets. Ik heb de printerstekker (reset)ook verwijderd en weer aangesloten Het zou toch moeten werken. Zou anders zonde zijn vande €50 inkt die ik toen op de HCC heb gekocht.
Link naar reactie
OK, normaal gezien kan je ook onderdruk creëren door de patroon in te drukken en dan gelijk de afsluitknopje erin te drukken (dus voor de zwarte patroon dan he). Ik vind persoonlijk het systeem van iqink.nl veel beter: geen gepeuter en lekker schoon vullen en je patronen worden fysiek niet gemolesteerd. Wat ook kan is dat bij de kleurenpatroon je een paar uur moet wachten totdat de luchtbellen eruit zijn uit de sponsjes, wat ook de oorzaak kan zijn dat de printer denkt dat de patronen leeg zijn. Als je dit wilt versnellen en je hebt een ultrasoon trilbad: leg ze in een glazen bekertje met een tissue op de bodem en laat dit een minuutje trillen in het ultrasoon trilbad. Of met het uitzuigsysteem van het eerder vermeld bedrijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...