Ga naar inhoud

Samsung wasmachine


Sha-1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen, Ik ben ten einde raad !! Ik had hiervoor een wasmachine maar elke x wanneer ik me kleding gewassen uit de trommel haal zitten er grijze vlekken op, nou dacht ik mijn wasmachine is kapot dus heb ik een nieuwe gekocht (3dagen oud nu) en deze wasmachine doet ook precies t zelfde. Heb een beetje gegoogles wat het kon zijn en wat ik er tegen kon doen, heb ik allemaal gedaan. (Wassen op 95gr met azijn, soda, ontkalktabletten) niks helpt !!! Kan iemand mij alsjeblieft helpen?!?!?!
Link naar reactie
Als een nieuwe machine dit ook doet kan het dus nog geen was luis zijn. Ik denk dat je sap van een plant in je kleding krijgt wat reageert icm wasmiddel. Overgenomen van een andere site "Planten zijn een andere mogelijke oorzaak van bruine vlekken. Wie bijvoorbeeld Blauwe regen (Wisteria) heeft gesnoeid, kan ongemerkt sap van deze plant op zijn kleding hebben gekregen. Op zich is het sap kleurloos, maar tijdens het wassen kunnen door enzymwerking of oxidatie, zichtbare, bruin gekleurde vlekken ontstaan. Onder invloed van deze processen worden de kleurloze uitgangsstoffen die in het sap van de Blauwe,regen aanwezig zijn omgezet in gekleurde verbindingen. Ook andere planten kunnen hetzelfde effect hebben, zoals de verfplanten die net als Blauwe regen tot dezelfde familie van, de vlinderbloemigen (Leguminosae) behoren. Enkele voorbeelden van verfplanten zijn: verfbrem (Genista tinctoria), honingboom (Sophora japonica), campechehout of blauwhout (Haematoxylum campechianum), en Indigofera soorten. Deze laatste waren vroeger zeer belangrijk als leverancier van de verfstof - indigo.. ' Andere bekende vlekkenveroorzakers zijn de hopplant (Humulus), diverse aronskelken (Zantedeschia) inc1usief een winterbloeiend wortelstokgewas (Zantedeschia Aethiopica) en vlinderstruik (Buddleja). Het is heel goed mogelijk dat ook andere planten derge1ijke verschijnselen veroorzaken. Als men niet zeker weet of de bewuste vlek door een bepaalde plant wordt veroorzaakt kan een simpele proef een uitkomst bieden. Knip een tak (of een steel) van de verdachte plant af en wrijf met de uiteinden langs een wit, katoenen lapje. Droog het lapje met het opgebrachte kleurloze sap en was het vervolgens op de gebruikelijke manier. Is na de wasbeurt het witte lapje bezaaid met bruine vlekken dan is de boosdoener bekend. Vlekken veroorzaakt door planten zijn meestal zeer hardnekkig en kunnen met geen enkel middel verwijdert worden. Ze treden op in de kleding zowel gewassen in de wasmachine als met de hand. De enige remedie is oude kleren dragen bij bet snoeien en zulke planten ook na het snoeien een poosje mijden, want snoeiwonden kunnen sap blijven produceren."
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...