Ga naar inhoud

Adsl -modem installeren achter router


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn nieuwe adsl-verbinding aanleggen. Ik heb het ethernet modem gekoppeld aan een draadloze router. Nu wil ik het modem installeren maar deze wordt niet gevonden in het netwerk. De helpfunctie zegt dat ik de router er tussen uit moet halen. Maar dat betekent dat ik een ethernet snoer van boven naar beneden moet trekken om de pc rechtstreeks met het modem te verbinden. Kan ik ook rechtstreeks via mijn draadloze netwerk (en de router dus) het modem installeren en het internet aan de praat te krijgen?
Link naar reactie
[quote:68a6c44d68="dveenman"]Planet Internet en Alcatel Speedtouch 510 Ethernet modem.[/quote:68a6c44d68]Wat je wilt kan wel maar ik denk dat je een kip en ei probleempje hebt als de modem nog niet is ingesteld. Dat is tenminste wat ik begrijp. En dan kun je beter is het modem goed instellen, dan kun je tenminste wat. Kun je de (of een) computer daarvoor niet tijdelijk beneden zetten? Verder heeft de 510 zelf ook een router functie? In dat geval kun je het modem toch ook gewoon in de switch steken. IN dat geval heb je in ieder geval (tijdelijk) 1 barrière minder. In principe kan de rest dan draadloos, maar ja, voor de eerste keer kan het allemaal niet iets teveel worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...