anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Ik wil mijn nieuwe adsl-verbinding aanleggen. Ik heb het ethernet modem gekoppeld aan een draadloze router. Nu wil ik het modem installeren maar deze wordt niet gevonden in het netwerk. De helpfunctie zegt dat ik de router er tussen uit moet halen. Maar dat betekent dat ik een ethernet snoer van boven naar beneden moet trekken om de pc rechtstreeks met het modem te verbinden. Kan ik ook rechtstreeks via mijn draadloze netwerk (en de router dus) het modem installeren en het internet aan de praat te krijgen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Wat voor een ethernet modem heb je en wie is je I-net provider? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Planet Internet en Alcatel Speedtouch 510 Ethernet modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 [quote:68a6c44d68="dveenman"]Planet Internet en Alcatel Speedtouch 510 Ethernet modem.[/quote:68a6c44d68]Wat je wilt kan wel maar ik denk dat je een kip en ei probleempje hebt als de modem nog niet is ingesteld. Dat is tenminste wat ik begrijp. En dan kun je beter is het modem goed instellen, dan kun je tenminste wat. Kun je de (of een) computer daarvoor niet tijdelijk beneden zetten? Verder heeft de 510 zelf ook een router functie? In dat geval kun je het modem toch ook gewoon in de switch steken. IN dat geval heb je in ieder geval (tijdelijk) 1 barrière minder. In principe kan de rest dan draadloos, maar ja, voor de eerste keer kan het allemaal niet iets teveel worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Als je eerst de router configureert is het daarna vaak wel mogelijk om het moden achter de router in te stellen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Als de draadloze router een switch in zich heeft, dan hoeft de modem niet persé in de WAN poort (wat het in eerste instantie moeilijker maakt), maar kan rechtsreeks in de switch. Of staan de router en de modem niet bij elkaar? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Ja, heb de router en modem bij elkaar gezet. Wat bedoel je precies met die switch? De router heeft 1 WAN poort en 4 ethernet outputs. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen