Ga naar inhoud

cd brander kapot?


Aanbevolen berichten

Hallo Alllemaal, Het lukt mij niet meer om cd's te branden. Heb een Aopen crw 4850 en gebruik Nero 5.5, is geleverd bij de brander. Ik krijg steeds de melding "Medium speed error" Ik heb verschillende merken cd's geprobeerd maar dat maakt niet uit. On the fly of via HD maakt ook geen verschil. Ik gebruik windows Xp pro. Wie het weet mag het zeggen.
Link naar reactie
[quote:a3a0cc2f51="Kiyoshi"]Nero drive speed de snelheid laten vaststellen? Of Nero infotool eens laten lopen. Anders even updaten naar Nero 6. Lukt dit ook niet, dan firmware update.[/quote:a3a0cc2f51] je kan van NERO 5.5xxxx. niet update naar 6.xxx. dat is een heel ander programma geworden. en wat die brander betreft install eens ASPI drivers . zet ook het brander progg van xp uit. als dat niet helpt koop dan een nieuwe brander.
Link naar reactie
Ik heb de brander prog in xp al uitgeschakeld, Nieuwere aspi drivers geinstalleerd, firmware geupdate, maar ik denk dat hetook met het merk cd's te maken heeft. Met imation cd's gaat het nu weer prima,maar met cd's van dixons wil het helemaal niet, i.c. met aopen. Aopen schijnt toch vaker dit probleem te hebben. Conclusie : de brander is nog niet kapot. Bedankt voor de reakties, Lubbert.
Link naar reactie
[quote:47d8a15cc6="Lubbert v.d. Horst"]maar ik denk dat hetook met het merk cd's te maken heeft. Met imation cd's gaat het nu weer prima,maar met cd's van dixons wil het helemaal niet, i.c. met aopen.[/quote:47d8a15cc6]Medium speed error is idd vaak een combinatie van oude firmware en merk CD-R. Vaak wil een firmware update het probleem verhelpen. Probleem ligt hem ook eigenlijk in de grote verschillen in de kwaliteit van CD-R's; een drive fabrikant bouwt een soort 'CD fabrikant herkenning' in z'n branders om te voorkomen dat CD-R's van inferieure kwaliteit het brandproces laten mislukken of de drive beschadigen. Ondersteund je fabrikant het betreffende merk CD-R's niet, dan heb je eigenlijk gewoon pech.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...