Ga naar inhoud

q-tec voeding 400 watt dual fan


Aanbevolen berichten

[quote:e4688ce9de="killdisease"]is dit een beetje een goede voeding? ik heb nu de 350 watt low noise, maar ik vind dat mijn computer nu niet egt stabiel is...[/quote:e4688ce9de] is wel een goeie voeding, maar waarom wijt je het direct aan die voeding als ik vragen mag? wat zijn je Voltages op de 5 en 12V lijnen dan? (uitlezen met Cpucool www.podien.de ) of de Q-tec 400 watt versie wel je problemen zal oplossen is ook maar de vraag natuurlijk. aangezien je er niet veel aan hebt hangen zit je volgens mij nog niet aan de max van de voeding.. @ FTP server, ik denk, ik denk.. onderbouw je antwoorden toch eens beter man, ipv nutteloos te blaten, dit doe je zo vaak valt me op.. als je er niets vanaf weet, houd dan wijs je mond dicht..
Link naar reactie
[quote:54d552f4be="killdisease"]ik ben een beetje een overklokker, als ik me duron van 1,6 ghz naar 2,2 ghz zet springt me voltage boven de 12,28 V....[/quote:54d552f4be] en je 5V lijn dan? welke kant gaat die op, want dat is belangrijker ivm je processor. 12,28 V lijn zit volgens mij nog net binnen de marge, dus daar zou ik me nog niet druk overmaken. OC'en vereist idd wel een goeie voeding, maar Watts zeggen dan niet zoveel. je moet een stabiele voeding hebben die goed belast kan worden op de V lijnen. denk dan aan bijvoorbeeld een Antec Truepower, of evt een Truecontrol. dit zijn supergoeie voedingen, en met zeer stabiele V lijnen. heb zelf een CWT 430 W voeding, en die doet het ook perfect in OC'en. 5 en 12V lijn zijn instelbaar via potmetertje in de voeding, dus is ie iets te laag, dan kun je hem iets opdraaien. het maakt echter ook per mobo uit is mijn bevinding. op mijn (ex) Epox 8RDA+ had ik slechte V lijnen (5V-- 4,85) (12V-- 12,7) nu op mn Abit NF7-s (5v--5,05V) en (12V--12V) dit zelfs op hogere FSB speeds dan op de epox. dus het ligt er ook aan hoe je mobo omspringt met de voltages...
Link naar reactie
350/400 watt zijn veel klachten over, je kan dan beter meteen de 550watt nemen die is een stuk beter en ook niet echt duur, maar als je echt stabiel wilt neem dan een antec/enermax/zalman voeding ik heb de 550 die doet et best goed, maar ik heb er ook 4 hdd's aan hangen dus dat slurpt flink, eigenlijk wil ik dus betere zoals bijvoorbeeld turbulence ook stelt
Link naar reactie
[quote:0e69bac41e="hjs"]Aopen en Qtec staan niet bekend om hun goede voedingen. [/quote:0e69bac41e] Bullshit. Aopen voeding had in de CT! het Zilver award. Bovendien heb ik zelf een Q-TEC 400Watt Low-Noise Dual Fan versie, en daar is helemaal niets mis mee! Ik heb er 2HDD`s eraan hangen, een 9700Pro op 383/352, DVDBrander, DVDSpeler, CDBRander, P4C 2.4@3Ghz, 4 fans, wat lampies (3) en draait nog steeds als een tierelier :P Hiervoor had ik een Aopen 300Watt, die heeft ook goed werk geleverd.
Link naar reactie
hallo, iets vriendelijker mag wel :-? Ik heb in mijn Aopen H600a de 300 watt voeding moetgen vervangen omdat de 5 volt lijn te zwak was bij het overklokken. De lijn zakte ver weg naar 4.7 of zelfs minder en dat kwam de stabiliteit niet ten goede. Over Qtec lees je ook regelmatig minder verhalen op de diverse fora. Daarom mijn advies, geef wat meer geld uit en koop een voeding van een degelijk merk, zeker met overklokken.
Link naar reactie
[quote:64a81dfb78="Rapid|NL|Angel"][quote:64a81dfb78="hjs"]Aopen en Qtec staan niet bekend om hun goede voedingen. [/quote:64a81dfb78] Bullshit. Aopen voeding had in de CT! het Zilver award.[/quote:64a81dfb78] omdat ie daar een silver award krijgt hoeft niet te zeggen dat het op alle gebieden een super PSU is.. veel aopens hebben slechte 5 en 12V rails, waardoor die lijnen of erg instabiel zijn (veel flucuatie) of ze zakken enorm in onder high load... dit is algemeen bekend, echter gaat dit wel op voor de PSU series die al een tijdje uitzijn, de PSU die de award gekregen heeft kan best wel beter zijn, misschien hebben ze eindelijk eens iets verbeterd in hun voedingen. daarnaast met overclocken wil je wel een stabiele en goeie voeding hebben, veel mensen budgetteren hier altijd op, want veel zien het nut er niet echt van in, om een merkvoeding te nemen als een goedkopere ook wel kan, vaak staart men zich blind op het aantal watts, terwijl dit niet eens het belangrijkste is.. ik sluit me ook helemaal bij HJS aan, betreffende de merken die daar genoemd worden. evt andere goeie keuze (en ook niet al te duur) zijn de voedingen van Chieftec.
Link naar reactie
[quote:85e48fed93="matel"]Q-tec is wel een goede voeding (vind ik ;)). Heb ook de 400Watt dual fan gold uitvoering. Heb deze al langer dan een jaar en zonder problemen (XP2600+, Geforce 4TI, 2x hdd, 1x dvd en een brander). Die voeding was toen echt een stuk goedkoper en ik hoorde er veel positieve geluiden over.[/quote:85e48fed93] Ja, maar het ligt er ook maar aan wat je ermee doet. Als je niet speciale dingen doet enzo zoals overklokken zullen niet veel mensen het merken als hun Q-Tec 400 WAtt wordt vervangen door een Zalman van 500 Watt, maar de overklokker, die erg stabiele lijnen nodig heeft, zal er wel wat aan hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...