Ga naar inhoud

Begeeft mn harde schijf het onderhand???


Aanbevolen berichten

Ik heb een harde schijf het is een Generic IDE disk type (kzou anders niet weten hoe het heet, deze info staat bij Systeemeigenschappen. Volgens mn Bios heb ik (als ik men iet vergis) een Maxtor 5 ofzo. Ik heb hem nu een 2,5 jaar in mn pc zitten (tegelijk samengesteld) maar ik krijg steeds vaker het probleem dat hij "afslaat" ik hoor dan een tik, en dan doet hij effetjes niets. Meestal gaat hij dan wel weer verder en anders moet ik resetten en gaat hij gezellig verder. Ook met opstarten heeft hij wel eens problemen dat hij mn harde schijf niet herkend, resetten helpt dan altijd. Zijn dit indicaties dat mn harde schijf het gaat begeven of valt dit wel mee.
Link naar reactie
dit zijn idd tekenen dat je harde schijf het aan het begeven is. Ik zou dus belangrijke data backupen. Het kan zijn dat je hd het nog een half jaar zal doen, maar het kan ook opeens afgelopen zijn. Je kunt het beste een nieuwe hd kopen en deze 'kapotte' niet meer gebruiken. (je zou er natuurlijk wel een plexi raam in kunnen zetten (voor de fun)).
Link naar reactie
Een schijf die tikt en er (tijdelijk) mee stopt durf ik geen data aan toe te vertrouwen. Kortom niet te lang mee wachten om te vervangen. Zelf bben ik wel te vreden met mijn Maxtor schijven, maar echt merkvast ben ik niet, volgens mij hebben ze allemaal wel eens een exemplaar met problemen of een slechte serie een enkele keer. Ik ben het met Brigitte eens om de garantie eens te bekijken. Als ik me goed herinner heeft de consumentenbond ook al eens aangegeven dat de garantie niet vervalt na een jaar ook al staat dat in de garantiebepalingen. Dat komt omdat je er bij aanschaf van uit mag gaan dat zo'n ding langer dan 1 jaar mee gaat.
Link naar reactie
Op die maxtor zit 3 jaar garantie, dus die kan nog onder garantie gerepareerd worden. Het kan ook nog de voeding zijn. Als de 5volt (of 12volt, waar hangt een harddisk aan?) lijn erg ver wegzakken zodat die harddisk downspint. Misschien kan je eens in je bios kijken wat je spanning op de 5 en 12volts lijn is, ze mogen beide maximaal 5% afijken. Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...