Ga naar inhoud

Nforce2 of Live Digital?


Aanbevolen berichten

Bij het kijken van bijv divx films moet ik het geluid vrij hard zetten, om het goed te kunnen volgen, met als gevolg dat mijn speakers nogal gaan ruisen. Volgens mij ligt dit aan mijn onboard geluidskaart. (nvidia Nforce2) Nu heb ik hier bij mijn soundblaster live digital geen last van. (zelfde speakers) Deze kaart zat ook bij de speakers geleverd, en volgens mij klinken de speakers veel beter met deze kaart. Nu zit ik duz met het volgende dilemma, de nforce audio schijnt veel beter te presteren in games (die ik nu niet zoveel meer speel), en mijn live! kaart geeft volgens mij veel helderder geluid. Nu is mijn vraag, Wat zouden jullie doen? Live! digital, of Nforce Soundstorm? bvd
Link naar reactie
heb zelf een 5.1 setje van Terratec aan mn soundstorm hangen, en als ik in het menu de instellingen redelijk voluit zet, dan kan de versterker voor de speakers maar op 3 of 3,5 en dan is het geluid al erg luid. maar als je met een losse insteekkaart toch iets beter geluid hebt, dan zou ik daar toch voor gaan.. de iets lagere prestatie in games is wel te overzien, die paar FPS meer of minder zal je zeker niet merken (tenzij je een MX440 ofzo hebt :wink: ) zoals aangegeven hierboven, gewoon op eigen gevoel afgaan, ik ging persoonlijk ook meer voor de kwaliteit (beter geluid, en iets lagere prestatie ) dan kwantiteit (meer prestatie, maar mindere kwaliteit geluid)
Link naar reactie
Heb nu toch maar de live! erin gezet, enigste nadeel is (weer jah) dat er nog steeds geen geluid na de centre wordt verstuurd. (volgens mij een kwaal bij creative) Et klinkt iig weer een stuk fijner zo :) (als iemand nog een oplossing heeft voor die centre, plz....op GOT zei iedereen al dat et alleen in dvd's mogelijk was. Muv het aanzetten van de "movie mode" oid, als iemand zegt waar ik dat ergens kan vinden in de nieuwste creative drivers?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...