Ga naar inhoud

nieuwe HD van 120 GB installeren


Aanbevolen berichten

Hey, ik wil een nieuwe HD installeren maar ik snap er geen zak van. HD's groter als 80 GB worden niet herkent door FDISK dus zit er een programmatje bij geleverd, waarvan ik dus niet weet wat ik ermee moet doen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat nou moet? (in details) Bij dat programmatje zit ook een engelse gebruiksaanwijzing waar ik geen hol van snap, dus daar heb ik ook niks aan. Greetzz......... oh ja, het gaat om een WD1200JB
Link naar reactie
als je FDISK wilt gebruiken dan moet je bij Bill Gates gaan zoeken, er is namelijk een fix die deze fout verhelpt. Nog beter : je hebt een WD en die heeft net als maxtor een pgm om je hd te partitioneren en formateren. Dacht dat ie Lifeguard genoemd wordt. Effe zoeken op de homepage. Download dan alvast hun diagnose tool. Met deze tool heb je je schijf in 1-2 minuten gepatitioneerd en geformatteerd, naar keuze in FAT16, FAT32 en NTFS Heb 1 wd schijf, verder maxtor en beide hun tools gebruik ik . Geen problemen gehad oon niet in een later stadium
Link naar reactie
[quote:0e9742e985="Bockempiep"]die bijgeleverde progjes doen het gewoon niet, zowel in DOS als WinXP ik snap er geen hol van, ik ga morge terug naar de winkel [/quote:0e9742e985]Op mijn homepage "Weetjes" staat een link naar de Fdisk oplossing. Tja, ik heb het daar maar neergezet, want dan onthoud ik het zelf beter. Ik ben wel benieuwd naar lifeguard, ik heb alleen geen WD schijf. Overigens, wil je er alleen WIndows XP opzetten? Dan kan je indelen met behulp van de Windows XP schijf.
Link naar reactie
[quote:014532d184="Hans.Vosman"][quote:014532d184="Bockempiep"]die bijgeleverde progjes doen het gewoon niet, zowel in DOS als WinXP ik snap er geen hol van, ik ga morge terug naar de winkel [/quote:014532d184]Op mijn homepage "Weetjes" staat een link naar de Fdisk oplossing. Tja, ik heb het daar maar neergezet, want dan onthoud ik het zelf beter. Ik ben wel benieuwd naar lifeguard, ik heb alleen geen WD schijf. Overigens, wil je er alleen WIndows XP opzetten? Dan kan je indelen met behulp van de Windows XP schijf.[/quote:014532d184] wat voor moederbord heb je? mischien een bios update, zoniet ff naar www.westerndigital.com ff een progje halen voor je harddisk zodat windows de volledige capaciteit kan benutten, Groeten Taco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...