Ga naar inhoud

Firewire poorten van audigy's en externe HD beschadigd


Aanbevolen berichten

Ongeveer 5 maanden geleden kocht ik een externe WDC combo USB 2.0 & Firewire harddisk. Toen werkte deze externe harddisk goed via USB 2.0 & Firewire. Omdat deze externe harddisk het snelst was via Firewire, gebruikte ik deze het meeste via Firewire. Later ging er af en toe iets mis via Firewire. Soms kon ik de externe harddisk niet meer bereiken via de Firewire. Na deze harddisk uit en aan te zetten kon ik deze weer bereiken. Maar onlangs kon ik de externe harddisk die aangesloten was via de Firewire aansluiting van mijn Audigy1 geluidskaart helemaal niet meer bereiken. Uit en aanzetten hielp niet meer. Dit heb ik getest op twee PC's met een Audigy1. Ik had nog wel een PCI Firewire kaart in een andere PC. Daar kon ik de externe harddisk nog wel mee bereiken. Alleen bleek dat maar voor één maal te werken. Deze PCI Firewire kaart van het merk Conceptronic werkt niet meer. Deze PCI Firewire kaart wordt zelfs niet meer getoond in de PCI device listing. Ook dit heb ik in minstens twee PC's getest. En de netwerk verbinding in Windows XP via die twee PC's met een Audigy1, die vroeger wel gewerkt heeft, werkt nu niet meer. De Firewire kabel is nog wel goed. Want ik heb de twee Audigy's verwijderd. In deze beide PC's zitten nu twee Firewire + USB combo kaarten. De Firewire netwerk verbinding tussen deze twee PC's werkt weer. De externe harddisk werkt echter nog wel goed via USB 2.0 Dus wat ik me af vraag. Zou een defect aan de Firewire aansluiting van de externe harddisk de Firewire aansluitingen van de Audigy's en de Conceptronic Firewire kaart kunnen hebben 'opgeblazen'? Volgens de diagnostics van WDC Win DLG is de externe harddisk in orde. Dat wil zeggen met de snelle test via USB 2.0. Maar eigenlijk durf ik nog niet de externe harddisk aan te sluiten op de Firewire aansluiting van de zojuist gekochte hardware. Ik vond nog wel [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/18796008]deze discussie.[/url] Als de Firewire aansluitingen van de Audigy's gesloopt zouden zijn door de externe harddisk, hoe kan deze dan toch nog een tijd lang goed gewerkt hebben?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:18872a35e1="jolo"]In deze beide PC's zitten nu twee Firewire + USB combo kaarten. De Firewire netwerk verbinding tussen deze twee PC's werkt weer. Maar eigenlijk durf ik nog niet de externe harddisk aan te sluiten op de Firewire aansluiting van de zojuist gekochte hardware. [/quote:18872a35e1] Uiteindelijk, dus ongeveer 2 maanden nadat ik dit topic heb gestart, heb ik de externe harddisk toch maar geprobeerd op de Firewire aansluiting van één van mijn nieuwe Firewire + USB combo kaarten. Deze bleek ook daar niet op te werken, maar de Firewire poort van de combo kaart werkte daarna nog wel. Dit heb ik getest door te pingen van de ene pc naar de andere pc. Toen bleef er nog één test over. Pingen van een pc met één van die twee Firewire + USB combo kaarten naar de pc met die Firewire poort van die audigy. Dat werkte niet. Bovendien die ene Firewire poort van die combo kaart werkte daarna ook niet meer. De andere Firewire poort van die combo kaart werkt nog wel. De externe harddisk heeft nog wel garantie. Maar als het defect gaan van de beide Firewire poorten op deze externe harddisk is veroorzaakt door één van de Firewire poorten van de Audigy's zal ik daar waarschijnlijk geen gebruik van kunnen maken. Bovendien de 1 jaar garantie van de Audigy's zijn al verlopen. Die 2 Audigy's heb ik bijna 2 jaar geleden gekocht. Ik vond nog wel een [url=http://groups.google.nl/groups?q=%22firewire+port%22&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=052d01c329c3%246fe7a740%24a001280a%40phx.gbl&rnum=5]google discussie[/url] van iemand die ook zo een ervaring had met een Audigy. Ik heb hier eveneens twee goed werkende Firewire kabels. Alleen hoe Firewire poorten kunnen beschadigen is daarmee nog niet duidelijk. Omdat de externe harddisk nog steeds wel goed functioneert via usb2, lijkt usb2 beter dan Firewire. Als er nog iemand suggesties heeft, of iets anders nuttigs aan dit topic toe te voegen heeft, verneem ik dit graag.
Link naar reactie
Ik zou het niet weten maar mijn vrouw heeft dezelfde Western digital externe hdd gekocht geschikt voor usb20 en firewire voor haar mac G4. Geen problemen. Ook via usb aangesloten op mijn dell, ook geen problemen. en ook ik heb een conceptronic firewire/usb20 pci-kaartje. tja... jouw probleem wordt dan 1 groot vraagteken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...