Ga naar inhoud

Probleem met de grootte van CD-R(W)'s


Aanbevolen berichten

Als ik met het standaard brandprogramma, die in Windows XP zit, op een CD-R(W) verder wil branden, na hier eerder op gebrand te hebben (multi-sessie CD, dus) lukt dit nooit, omdat Windows dan zegt dat de CD vol zit. Er staat dan echter maar bijv. 400 MB op, maar Windows laat zien dat ik er dan bijv. 3 MB op heb gebruikt, en dat er nog maar 0 MB vrij is. Ook mijn DVD-speler laat dit zien. Ik heb Knoppix gedownload, maar hier is de CD gewoon de normale capaciteit. Ook in andere Windows XP computers is de capaciteit normaal. Ook vertraagt het systeem enige tijd na het herinstalleren sterk. Naar mijn idee komt dit ook door de CD-brander of DVD speler. Beide hebben de nieuwste firmware-versie, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb het volgende systeem: Windows XP, SP1 AMD Athlon XP 1700+ 256 MB DDR-RAM NVidia Geforce 2 MX 64 MB AOpen moederbord, AK73AV, met geïntegreerde geluidskaart Samsung DVD speler, SD 616T Philips CD-RW 16x10x
Link naar reactie
Bedankt, maar dit had ik zelf ook al bedacht. Hiermee is het formaat inderdaad weer goed. Dit was echter maar een deel van het probleem. Volgens mij draait het hele systeem ook trager door het standaard brandprogramma. Als ik namelijk m'n HD format en opnieuw WinXP erop zet, gaat het hele systeem onmiddelijk ongelooflijk traag, en stoppen programma's ermee e.d. . Kan ik dit brandprogramma dus ook uninstallen, dus niet naar [Eigenschappen -> Opnemen -> Op dit station mogen opnames gemaakt worden], maar echt uninstallen. Een ander probleem zou echter ook mijn teken-pen kunnen zijn, dus dat Windows flipt omdat er twee muizen (mijn PS/2 muis en mijn USB pen) aangesloten zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...