Ga naar inhoud

Oude pc upgraden


Aanbevolen berichten

Ik wil een oude pc upgraden. Het is een windows ME pentium 333mhz systeem met 96 mb ram en nog enkele specificaties, zoals 4,5 GB generic ide disk type01. Ik wil vooral meer schijfruimte en een snellere oc Nu heb ik 3 vragen Hoe krijg ik alle pc gegevens overzichtelijk te zien? En is het wel de moeite waard om zo'n pc te upgraden? Is het mogelijk om hier nog spullen voor te krijgen? Ik zou zeer uit de brand worden geholpen als iemand hier een antwoord op heeft. massol roger18
Link naar reactie
Als ik de pc opstart staat er alleen info over de grafische kaart en de al eerder genoemde Bios Version 201C4A00 Daarna krijg ik een compaq (het merk :wink: ) scherm te zien En daarna kan ik mijn wachtwoord invoeren Ik heb de behuizing even open gemaakt. Daar kwam ik op een sticker naast het moederbord het volgende nummer tegen: 814BA0B6JGQNX8 het compaq serial nr: 8840CCP20432
Link naar reactie
Begin dan met wat extra geheugen. Wel even uitzoeken wat het bordje ondersteunt. Oudere typen hebben vaak een max van 128 per module. 96 is op zich genoeg, maar 256 is een aardig uitgangspunt. Kijk ook eens of je de proc niet wat kunt overklokken. Gaat vaak heel aardig. Vermeld even wat specs/merken/typen van de onderdelen.
Link naar reactie
[quote:4fd335f440="Roger18"]-moederbordchipset Intel 82440LX/EX[/quote:4fd335f440]Weinig over te klokken met de LX chipset. Geheugen zou kunnen, en misschien ook een snellere HD. Het ligt er een beetje aan wat je met die computer wilt doen of het echt zinvol is. Iets snellere 2e hands computers zie ik ook voor weinig aangeboden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...