Ga naar inhoud

Driver voor cd-rom kwijt...


Aanbevolen berichten

[quote:4b5bc79450="catillac"]Hij start wel op van de opstartdiskette maar kan de cd-rom drive niet vinden... Snap het ook niet :-? Stekker misschien kapot (of hoe heet die kabel)?[/quote:4b5bc79450] Welke Windows versie betreft het? Vanaf WIndows 98 zou gewoon moeten werken. De opstartdiskette van WIndows 95 is wat kaler en dat zal (soms) niet werken. Kijkend op Altavista kan je, voor DOS, volstaan met de standaard CD-ROm driver (oakcdrom.sys oid). Wel vreemd dat de CD-Rom nogal vaak problemen lijkt te gevent ...
Link naar reactie
[quote:5da1d57663="spiderned"]Wat is dat dan voor systeem waar die CD rom speler in zit? Je kan toch gewoon vanaf CD booten. Ff de bootvolgorde in de BIOS veranderen.[/quote:5da1d57663] Da's mooi niet waar. Ik heb net een oud P75 systeem opnieuw opgezet waar een LG CD-Rom in zat die je niet aan de praat krijgt met de generic driver die Windows op zijn CD-Rom of opstartschijf zit. Ik heb MSCDEX moeten dowloaden en een specifieke driver. Wel gek is dat de OP zijn CDR niet aan de praat kan krijgen met een willekeurige Windows CD-Rom of opstartdiskette, wat OTI staat volgens mij voor Oak Technology, en die drivers gebruikt Windows nou juist als generic drivers.
Link naar reactie
[quote:39c31746c7="CeeBee"] Da's mooi niet waar. Ik heb net een oud P75 systeem opnieuw opgezet waar een LG CD-Rom in zat die je niet aan de praat krijgt met de generic driver die Windows op zijn CD-Rom of opstartschijf zit. Ik heb MSCDEX moeten dowloaden en een specifieke driver. [/quote:39c31746c7] Het booten van CD heb helemaal niks met windows te maken :roll: Het gaat erom dat de CD speler blijkbaar niet ATAPI compatible is en dan zou je inderdaad DOS drivers moeten installeren.
Link naar reactie
[quote:53b9557ce3="TimVergauwen"]www.driverguid.com. Je hoeft je eigen niet aan te melden ga direct naar login username: driver password: all 90% kans dat je hem hier wel vind[/quote:53b9557ce3] Als ik daar naartoe ga :-? http://laurel.netster.com/Index.asp?Site=ZHJpdmVyZ3VpZC5jb20%3D Heeeeel vervelend, toch bedankt :D
Link naar reactie
Oti is van Oak, klopt als een bus... Maar het gekke is, die schijf is door een fout 2 x geformatteerd en toen is de cd-rom het gewoon blijven doen....Nu een half jaar later doe ik "bijna"hetzelfde en hij doet niets meer, zeer vaag... Maar ik heb nog niet in de bios gekeken, ff geen tijd gehad... Bedankt voor de reactie's, ga morgen nog een keer alles omzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...