Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste mensen ik wil een digitale camera aanschaffen nu heb ik een konica 3.1 megapixel met 3x optische zoom gezien voor 199 euro.Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met konica want zelf ken ik dit merk niet echt en wil ik dus weten of het de moeite waard is dit aan te schaffen. Of kent iemand een beter alternatief die aan deze eisen voldoen. groetjes mc lick
Link naar reactie
Konica is zeker geen slecht merk. Voorheen was het vooral fabrikant van niet te uitgebreide zoomcompacts en films. Blijkbaar begeven ze zich nu ook op het digitale vlak. Om het merk hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Maar volgens mij kan je voor dat geld ook wel een digitale camera met een hogere resolutie krijgen. Dat zou je kunnen overwegen. En kijk vooral naar de mogelijkheden van geheugenuitbreiding.
Link naar reactie
Konica is als merk een best ok fotocameramerk, maar er zijn meer criteria die spelen bij de aanschaf van een digitale camera. 3 mp en 3x zoom hebben de meeste instapcamera's van de goede merken wel. Welk type Konica betreft het eigenlijk? Andere criteria: Lichtgevoeligheid, type geheugenkaart, aanwezigheid van nuttige accessoires zoals een accu (zo'n LCD-schermpje vreet stroom) en een beschermtasje/hoesje (zo'n LCD-schermpje heeft zo krassen) ... soms ontbreekt een optische zoeker! Andere 3 mp camera's met min. 3x optische zoom in die prijsklasse zijn bijv. Sony Cybershot DSC-P32, Kodak CX6330, Minolta DiMAGE E323, Fuji FinePix A210, A310 ... zet dus alle specs naast mekaar (specs te vinden op de websites van de verschillende fabrikanten). http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/285//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux
Link naar reactie
ik neem aan dat het de kd310z betreft. heb ik inmiddels een jaar en ben ik zeer tevreden mee/over. metalen robuuste kast, nauwelijks afdrukvertraging, doorzichtzoeker mét vertaling van telestand, doet lang met batterijen, past in borstzak en maakt ook nog eens echt prima afdrukken. ik heb sindsdien mijn spiegelreflex niet meer aangeraakt....!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...