Ga naar inhoud

Harddisk via post verantwoord?


Aanbevolen berichten

hangt van de verpakking af ik ben oud vgl - er en je moet niet weten hoe veel hd's er door mijn handen gegaan zijn goed verpakt en slecht verpakt zover ik weet is er geen die er overleden is door dat transport hangt duys een beetje van de afzender af de meeste fa weten wel hoe dat moet vooral van partikulieren was het slecht verpakt de meste fa doen het na de anti statische verpakking in een foam laag wat de eerste klappen opvangt
Link naar reactie
Tja, meestal wel. De beste verpakking is dat de harde schijf geheel in schuim verpakt is. Dat schuim is dus zonder de doos al sterk genoeg om de harde schijf te beschermen. Ik heb die verpakking alleen bij Seagate gezien. Winkels zijn iets slordiger, maar goed verpakt in (los) schuim en een sterke doos is op zich ook okay. Het is alleen misleidend wat "goed" verpakt is. Bij een RMA wordt dat namelijk geeist. Los schuim en zo, schijnt dan niet goed te zijn. Ook bubbelplastic is niet voldoende. Wat betreft de schijf zelf, die moet met verpakking best nog wel wat kunnen verdragen. Voorbeeldje van een willekeurige Seagate HD: Operating Temperature (°C) : 0 to 60 Nonoperating Temperature (°C): 70 to -40 Operating Shock (Gs) @ 2 msec: 63 Non Operating Shock (Gs) @ 2 msec: 350 Wat de Gs precies inhoudt, dat staat er niet bij.
Link naar reactie
als je bij een redelijk bekendstaand bedrijf zo´n hd koopt mag je erop vertrouwen dat de zending a) naar behoren verpakt is en b) naar behoren verzekerd, en c) dat het bedrijf voor eventuele gebreken instaat. is sprake van een goede stootopvangende verpakking en is die onbeschadigd, dan zit het wel goed. en de tpg´ers die ik ken zijn best wel aardig en zorgzaam....
Link naar reactie
[quote:b0909ebbd2="Hans.Vosman"] Operating Shock (Gs) @ 2 msec: 63 Non Operating Shock (Gs) @ 2 msec: 350 Wat de Gs precies inhoudt, dat staat er niet bij.[/quote:b0909ebbd2]G's gaat over de G-krachten. Wanneer een HD op de grond stuitert, dan vindt er een vertraging plaats; van valsnelheid naar stilstand. Die valvertraging vindt in een bepaalde tijd plaats (ms). A=dV/dT: stel dat een HD met 1,5m/s omlaag valt en in 2ms tot stilstand komt dan is de valvertraging: 1,5/.002=750 (meter per seconde kwadraat). Deel dit door 9,8 (gravitatiekracht) en je komt op een 76,5G uit. (klopt mijn rekensom?)
Link naar reactie
[quote:4e19d6ac46="boelieboelie"]Zit eraan te denken een HD online te bestellen, maar vraag me af of zo'n ding wel bestand is tegen vervoer door TPG. Je weet immers nooit hoe ze met zulke pakketjes omgaan en wat de invloed daarvan is op de levensduur... Dus is het qua 'breekbaarheid' verantwoord om een HD op te laten sturen?[/quote:4e19d6ac46] Ik denk het wel, ligt er net aan [i:4e19d6ac46]waar[/i:4e19d6ac46] je hem besteld. Ik heb bijvoorbeeld net 10 minuutjes terug een nieuwe Samsung p80 disk (8)) uit de bust gevist, verstuurd door [url=http://www.gistron.com]Gistron BV[/url] en echt heel mooi verpakt. Ik ga hem zometeen installeren zodra 'ie een beetje op temperatuur is gekomen, maar ik twijfel er niet aan of dat ie het overleefd heeft. Overigens had ik ook eens een HDD particulier via de post gehad (WD 8GB) en die was gewoon met een stukkie karton + dun stukkie foam in een envelop gedaan en toen door TGP in de bus gesodemieterd. Mijn verbazing was om eerlijk te zijn erg groot toen ik dat zag :o en nog groter was mijn verbazing toen die (na enige pogingen) nog bleek te werken ook :) Anyway, de meeste bedrijven pakken het volgens mij wel goed in, anders moet je het op garantie gaan gooien. Particulier moet je net mazzel hebben kennelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...