Ga naar inhoud

Serial ATA vraagje?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb 'n vraagje. Ik heb een MSI Delta-ILSR mobo en ik wil een serial ata schijf van 120 gb kopen. Maar ik heb ergens gelezen dat je minimaal 2 sata schijven moet installeren (sata raid?!). klopt dit? Wat is het verschil tussen sata en sata raid? oftewel kan ik een 1 sata schijf installeren i.c.m 1 ide schijf, 1 dvd speler en 1 cd-brander? En zo ja, hoe zorg ik dat de sata schijf de primaire schijf is, dus dat daar WinXP komt te staan? ayanami
Link naar reactie
ben een eigenaar van de seagate.. 1tje dan.. had geen ruimte meer in mn medi-tower :roll: Dus geen raid configuratie voor mij. Iig wel lekker stil en het werkt perfect. Af en toe heb ik het idee dat ie wel langzamer boot doordat ie ff moet wachten op die satacontroller onboard. Maar misschien is dat alleen bij mij zo. Die Hitachi in 120 gig is idd het snelst, maja als je snelheid performance wilt zien moet je voor die nieuwe WD Raptor gaan.. nu ook in een 76 gig versie geloof iik, moet je maar ff op de WD site kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...