Ga naar inhoud

Usbpoorten op het moederbord


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn usb-poorten op mijn moederbord. Ik heb er 6, 2 voor en 4 achter. Door een ongelukje zijn mijn 2 voorste kapot gegaan(die zijn dus echt kapot). Mijn moederbord is een K7S5A Pro Socket A. Bij aanschaf van mijn Pc deden het de 4 achtersten het niet. Ik had ze opdat moment ook nog niet nodig, (ze deden het ook niet). Ik dacht dat het een of andere instelling was. Maar nu mijn voorste het niet meer doen, wil ik graag mijn achtersten gebruiken. Waar moet ik dat instellen? De usb poorten zijn in het bios enabled en ook in windows xp prof staan geen fouten gemeld bij de usb poorten. Ik zou verder niet weten wat ik moet doen. Dus weet iemand het antwoord? Alvast bedankt, **Bot** PS: Ik denk zelf niet dat alle de poorten opgeblazen zijn, dit omdat al bij het kopen van de pc de achterste poorten het al niet deden.
Link naar reactie
Dat bordje heeft toch usb 2.0 ? Ik heb er al eerder iets over gehoord. Probeer het door de bios te updaten. http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=269 Ik weet niet hoe je 'm stuk gemaakt hebt maar het kan zijn dat er nu sluiting zit in de poorten of de chip op je mainbord stuk is... Als het echt niet lukt kan je altijd nog een los pci usb kaartje kopen (die dingen kosten maar 10 euro.)
Link naar reactie
[quote:1562faf018="**Bot**"]Ik heb een probleem met mijn usb-poorten op mijn moederbord. Ik heb er 6, 2 voor en 4 achter. Door een ongelukje zijn mijn 2 voorste kapot gegaan(die zijn dus echt kapot). Mijn moederbord is een K7S5A Pro Socket A. Bij aanschaf van mijn Pc deden het de 4 achtersten het niet. Ik had ze opdat moment ook nog niet nodig, (ze deden het ook niet). Ik dacht dat het een of andere instelling was. [/quote:1562faf018]Meestal gaat er alleen wat mis met de +5V lijn. Die is in principe wel te overbruggen. In het algemeen is het dan ook zo dat USB apparatuur met een eigen (net)voeding wel werkt, apparatuur die de voeding betrekt van de USB steker die werkt dan juist niet. Wat is er overigens precies misgegaan? Tja, wat betreft de achterste 2, probeer eerst een Bios update. BInnenkort kan ik ook experimenteren met een pro bord, nu is het voor mij gissen. In principe is het bij mij zo, als het echt niet werkt, terug naar de leverancier. Dus ja, ik zit dus nu met een K7S5A waarvan ik de Bios niet kan wijzigen. Ik heb ál veel geprobeerd. Ik ben ook aan het lijntje gehouden door de ECS helpdesk en ook de leverancier had geen haast. Maar toch, volgens de leverancier zit er 2 jaar garantie op dus ja, dat ding gaat na pakweg 1,5 jaar toch echt terug.
Link naar reactie
[quote:3df12d493d="Jos1966"]Op mijn moederbord waren slechts twee usb poorten actief toen ik het kocht. De andere vier moest ik eerst enablen door jumpers te switchen. heb je het boekje van het moederbord al eens doorgenomen. Daar zou het in moeten staan. Vaak vind je het manual ook elektronisch bij de fabrikant zijn site.[/quote:3df12d493d] Er zijn ook borden (zoals het mijne) waarvan usb 1.1 [1x2 st] standaard is aan gesloten (dus usb contra-stekertjes aanwezig). Voor de de overige usb-aansluitingen: nog een keer [1x2 st] usb 1.1 + [2x2 st.] usb 2.0 moe(s)t ik aparte aansluiting vanaf het moederbord maken.
Link naar reactie
[quote:b859d64cd5]Ik weet niet hoe je 'm stuk gemaakt [/quote:b859d64cd5] Hij is gevallen, terwijl er in de voorkant een usb-stekker inzat. Die stond strak en trok door de val de 2 usbpoorten kapot. [quote:b859d64cd5]Dat bordje heeft toch usb 2.0[/quote:b859d64cd5] Ja dat klopt... [quote:b859d64cd5]Probeer het door de bios te updaten. [/quote:b859d64cd5] Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet, en is dat wel 100% veilig???? **Bot**
Link naar reactie
[quote:9a6e656184="**Bot**"]Hij is gevallen, terwijl er in de voorkant een usb-stekker inzat. Die stond strak en trok door de val de 2 usbpoorten kapot.[/quote:9a6e656184]Dus de connector op het moederbord is beschadigd? [quote:9a6e656184="**Bot**"]Ik weet eigenlijk niet hoe dat moet, en is dat wel 100% veilig????[/quote:9a6e656184] Tja, dat kan ik niet meer zeggen. Normaliter is het wel veilig. Het K7S5A bordje dat ik ga opsturen, daarvan kan ik de Bios niet veranderen. Dat heeft nooit gekund met dat bord, precies dezelfde software werkt wel met een ander (zelfde model) moederbord.
Link naar reactie
Als je plankje stuk is kan je 'm niet meer terug brengen voor reparatie onder garantie. Een bios update is in pricipe veilig maar er kleven gevaren aan. Een verkeerde bios of een vastloper tijdens de update kan resulteren in een onbruikbaar moederbord. In je boekje staat wel ofdat je een failsafe bios hebt. Als dit zo is kan je het redelijk veilig doen. Als je de bios update niet durft en met drivers krijg je 'm niet aan de praat kan je toch altijd nog zo'n pci kaartje halen ?
Link naar reactie
Nu kan ik op plaatje van dat bord niet zo goed zien wat er op zit maar: Zoals ik het begrijp heeft het bord 6 usb aansluitingen; dus 3x 2stuks. 1 is er gemold, dus resteren 2 aansluitingen met 4 poorten. Is die kapotte aansluiting er een die met een aparte steker van het moederbord naar de voorkant ging? Zo ja zit er nog een aansluiting naast die te gebruiken is? Zo nee, kijk eens of je zo'n "stopcontact" kunt vinden op het moederbord. Hoeveel usb-poorten zitten er aan de achterkant rechstreeks op het moederbord? Bij 2 of 4 zou je respectievelijk 1 of 2 "stopcontacten" op het moederbord moeten hebben. Tenzij er combinaties zijn die ik niet ken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...