Ga naar inhoud

4.0 geluid met ASUS A7V8X-x (o.b. geluid)


Aanbevolen berichten

hallo'tjes ik heb nu een beeldscherm met geluidsboksen er in, en het leek mij wel leuk om die naast mijn stereo (2.0) geluidsboksen ook aan te sluiten, mijn moederbord zou 5.1 geluid ondersteunen maar ik heb maar 3 aansluitingen (line-in, line-out & microfoon). ik heb wel eens gehoord dat je die aan zou kunnen passen zodat line-in of microfoon ook een line-out worden?? of is het onmogelijk wat ik nu wil?
Link naar reactie
[quote:314a4bb4a7="computer_nerdo"]ik heb nu een beeldscherm met geluidsboksen er in, en het leek mij wel leuk om die naast mijn stereo (2.0) geluidsboksen ook aan te sluiten, mijn moederbord zou 5.1 geluid ondersteunen maar ik heb maar 3 aansluitingen (line-in, line-out & microfoon). ik heb wel eens gehoord dat je die aan zou kunnen passen zodat line-in of microfoon ook een line-out worden?? of is het onmogelijk wat ik nu wil?[/quote:314a4bb4a7] Dat heb ik ook bij een geluids driver installatie onlangs nog gezien. Ik kreeg de vraag hoeveel uitgangen en ingangen ik op de geluidskaart had om na te gaan of een ingang in een uitgang moest worden veranderd. Zelf had ik dat niet nodig, dus wilde/durfde ik dat ook niet uit te proberen. Omdat dit tijdens de driver installatie/configuratie gebeurde, zou je je software nog eens goed moeten bekijken. Ik zou verwachten dat daar iets bij zit.
Link naar reactie
[quote:dd9771721a="Bosje"]RTFM van je mobo. Daar staat wat je moet aansluiten zodat je 5.1 uitgangen krijgt[/quote:dd9771721a] die heb ik al 2x doorgelezen :roll: zal ik je even mooi voortypen wat er in staat? en wat ik dus ook heb gedaan...? 3.2.5 MULTI-CHANNEL AUDIO FEATURE The ADI AD1980 AC '97 audio CODEC provides 6-channel audio capability. Install the [b:dd9771721a]SoundMAX Audio Driver and Application[/b:dd9771721a] from the support CD that came with the motherboard package to activate the 6-channel audio feature[code:1:dd9771721a]You must use 4-channel or 6-channel speakers for this setup[/code:1:dd9771721a] [b:dd9771721a]Setting tot multi-channel audio[/b:dd9771721a] After installing the audio driver, you can adjust the audio settings to avail the 6-channel audio feature onboard. 1.From the taskbar, double-click on the [b:dd9771721a]SoundMAX Digital Integrated Audio[/b:dd9771721a] icon to display the [b:dd9771721a]SoundMAX Control Panel[/b:dd9771721a] 2.The [b:dd9771721a]Listening Environment[/b:dd9771721a] screen allows you to set to multi-channel speakers, enable or disable the [b:dd9771721a]Virtual Theater Surround[/b:dd9771721a], and select [b:dd9771721a]Acoustic Environments[/b:dd9771721a] and [b:dd9771721a]Virtual Ear[/b:dd9771721a] 3.The default setting is Stereo Speakers (2-channel). To set to a 6-channel speaker system, click the arrow under Speaker Setup to display a list of options. 4.Select the option Surround Sound Speakers (5.1 Surround) 5.Click the apply button 6.Click the Test button to display theTest Listening Environment window. 7.Click the arrow under Select Audio Test Path to display a list of options. Choose your desired setting. 8.After selecting an option, test your setting by clicking the Play Test Noise button. While testing, you will see a black circle moving on the screen indicating the audio path. The play Test Noise button becomes Stop Playing button. Click this button on any time to stop playing 9.Click the Close button when done. of staat hier het nou juist wel in en heb ik iets verkeerd begrepen?? :-?
Link naar reactie
Hmm, ik zie je probleem niet. Je hebt je stereo aangesloten op je computer, waarchijnlijk met zo'n draadje: [img:fb5d301f3e]http://www.mycom.nl/f2/images/products/24563mcl.jpg[/img:fb5d301f3e] En dan wil je dus gewone boxen erbij die ook een SPDIF 3,5mm jacket hebben. Je koopt dan toch een splitter: [img:fb5d301f3e]http://www.triplebit.com/images/Splitter-1.jpg[/img:fb5d301f3e] Die stop je in je line out. (de groene toch?) nadat je die ene stekker eruit hebt gehaald. Vervolgens die je ze er allebei in. Zo'n splitter kan je warschijnlijk kopen waar je ook die 2 tulp-omzetters naar een zo'n plug hebt gehaald. Gewoon een elektronicaboer dus.
Link naar reactie
Euh, niet helemaal wat de topicstarter wil neem ik aan. :-? Wat ik uit dit verhaal begrijp is dattie zegmaar uit 4 hoeken geluid wil hebben. Tjek even of je in de systray een icoon van die NForce audio hebt. dubbelklikken en bij het tweede tabblad kun je kiezen voor een quadrophonic speaker setup. Alleen ben je er dan nog niet :wink: Dubbelklikken op je volume-icoon (of via control panel, sounds & MM etc.) en bij je advanced settings kijken. Daar moet je aangeven dat je je line-in als rear speaker wilt gebruiken. Voila, een 4.0 oftewel quadrophinc setup van je speakers 8) Hoop dat je er iets aan hebt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...