Ga naar inhoud

Whirlpool rainbow 1600 (centrifuge lampj


Robert-20

Aanbevolen berichten

Ik heb een whirlpool rainbow 1600 (type D235). Als mijn wasmachine begint te draaien draait de trommel ineens snel door alsof hij gaat centrifugeren ipv rustig en na een paar keer gaan de centrifuge lampljes 400 en 800 knipperen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Alvast bedankt! Robert
Link naar reactie
Dat is niet een foutcode waar ik wat mee kan. Wat doen de andere programma lampjes op dat moment, dus welke branden er, welke zijn uit en welke knipperen? Gezien je omschrijving is het of een motor (aansturing) probleem of hij meet een onjuiste water hoogte. Motor: Controleer de stekker verbinding van de motor, controleer de lengte van de koolborstels en controleer de tacho spoel. Koolborstels > indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Tacho spoel > moet zo tussen de 100 en 250 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid. De magneet in het midden mag niet gescheurd zijn en moet vast zitten op de as. Waterhoogte: blaas het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Deze zit rechts boven, bovenblad er af en je kunt er bij. Trek slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Als dit allemaal goed is en het probleem is niet opgelost dan heb je een grote kans op een aansturings probleem in de elektronica module achter de bedienings knoppen. Demonteer deze en controleer de printplaat op losse contacten, gesprongen onderdelen, gesmolten/verkleurde relais en koolborstel gruis. Voor meer hulp het lange service nummer even vermelden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...