Ga naar inhoud

Harddisk maakt te veel geluid


Aanbevolen berichten

[quote:1cdcef3dad="Delectable"]He ik heb sinfs kort dat mijn hdd te veel geluid maakt als hij aanslaat lijkt het net het geluid van een koeler die vastloopt. Ik heb alle koelers al vernieuwd. Weet iemand hier iets meer van?? Een nieuwe hdd drive is het laatste wat ik wil doen!![/quote:1cdcef3dad] Gauw de diagnostische software voor je HD opzoeken of downloaden. Enne, ga ook maar vast backuppen. Als de harde schijf vreemd gaat doen, dan gaat dat iha niet meer over. Is overigens niet echt een warmte probleem.
Link naar reactie
heb dit zelf ook gehad met een ouwe 40GB drive.. tikte ook met regelmaat, net alsof de koppen vastgezet werden, soms een week niet, soms een week elke dag haast.. vreemde is, ik had de hoop helemaal opgegeven met deze schijf (tikken begon meer dan 1/2 jaar geleden, en tot op de dag van vandaag doet ie het nog perfect... je kan bij maxtor/WD/IBM etc vaak een diagnostic test wel downloaden van de site..
Link naar reactie
[quote:ca49db437a="Delectable"]Ik moet dus een diagnostische toets doen. Maar hoe kan die dan zien of dat ding rammelt?? Waar down je hem? Op maxtor.com kan ik niks vinden[/quote:ca49db437a] Nou, dat bierviltjesidee gebruiken. HD loshalen, bierviltje pakken kleinere gaatjes boren dan 4mm, en dan weer bevestigen. Als dan niet werkt en het resoneert nog steeds moet je zoiets doen als met siliconenkit streepjes trekken en daar je HD aan schroeven, ik kijk wel of ik een paar plaatjes vind.
Link naar reactie
Ik heb een 120gb schijf van Maxtor, de 6Y120PO. Als ik me niet vergis is dit een schijf met luiqed bearing en zou die stil moeten zijn (ook volgens www.maxtor.com). Maar dit ding maakt verschrikkelijk veel kabaal. Niet dat die stuk is, maar gewoon als de hdd aangesproken word. :-? Winkel zegt dat dit vrij normaal is. Maar volgens mij is dat toch niet helemaal zo. Wat vinden jullie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...