anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Delen Geplaatst: 24 januari 2004 He ik heb sinfs kort dat mijn hdd te veel geluid maakt als hij aanslaat lijkt het net het geluid van een koeler die vastloopt. Ik heb alle koelers al vernieuwd. Weet iemand hier iets meer van?? Een nieuwe hdd drive is het laatste wat ik wil doen!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2004 [quote:1cdcef3dad="Delectable"]He ik heb sinfs kort dat mijn hdd te veel geluid maakt als hij aanslaat lijkt het net het geluid van een koeler die vastloopt. Ik heb alle koelers al vernieuwd. Weet iemand hier iets meer van?? Een nieuwe hdd drive is het laatste wat ik wil doen!![/quote:1cdcef3dad] Gauw de diagnostische software voor je HD opzoeken of downloaden. Enne, ga ook maar vast backuppen. Als de harde schijf vreemd gaat doen, dan gaat dat iha niet meer over. Is overigens niet echt een warmte probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2004 Ik denk toch ook dat het een HD probleem is. BACKUPPENNNN!!!!!! Heb je toevallig een andere harddisk liggen? Probeer die dan eens, en kijk of het geluid weg is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2004 heb dit zelf ook gehad met een ouwe 40GB drive.. tikte ook met regelmaat, net alsof de koppen vastgezet werden, soms een week niet, soms een week elke dag haast.. vreemde is, ik had de hoop helemaal opgegeven met deze schijf (tikken begon meer dan 1/2 jaar geleden, en tot op de dag van vandaag doet ie het nog perfect... je kan bij maxtor/WD/IBM etc vaak een diagnostic test wel downloaden van de site.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2004 die van mij bromde als een voorbijrijdende scooter ofz...iig na een tijdje daat aangekeken te hebben heb ik een nieuwe gekocht. Ook al die diagnose progjes ed werkten niet. De oude HD heb ik daarna ff flink doorelkaar gerammeld en in een andere pc gezet. Maaruuuh......die was dus kapot. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2004 Ik moet dus een diagnostische toets doen. Maar hoe kan die dan zien of dat ding rammelt?? Waar down je hem? Op maxtor.com kan ik niks vinden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2004 [quote:ca49db437a="Delectable"]Ik moet dus een diagnostische toets doen. Maar hoe kan die dan zien of dat ding rammelt?? Waar down je hem? Op maxtor.com kan ik niks vinden[/quote:ca49db437a] Nou, dat bierviltjesidee gebruiken. HD loshalen, bierviltje pakken kleinere gaatjes boren dan 4mm, en dan weer bevestigen. Als dan niet werkt en het resoneert nog steeds moet je zoiets doen als met siliconenkit streepjes trekken en daar je HD aan schroeven, ik kijk wel of ik een paar plaatjes vind. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2004 Het ligt niet aan het trillen maar aan de draaien van de schijven zelf. Ik ben namelijk bang dat ze er gewoon mee gaan stoppen. Tenminste als ik de pc opstart gaat hij heel veel geluid maken en na een tijdje stopt het. Heel raar maar bierviltjes kan ik proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2004 Gewoon een knap verkopen dat ding. :lol: Jemoet gewoon eens een andere hardschijf pakken, en die er eens inzetten, kijk eens wat ie dan doet. Je zou ook eens de kabels los kunnen halen van die hardeschijf, en luister eens of het dan wel stil is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2004 Ik heb een 120gb schijf van Maxtor, de 6Y120PO. Als ik me niet vergis is dit een schijf met luiqed bearing en zou die stil moeten zijn (ook volgens www.maxtor.com). Maar dit ding maakt verschrikkelijk veel kabaal. Niet dat die stuk is, maar gewoon als de hdd aangesproken word. :-? Winkel zegt dat dit vrij normaal is. Maar volgens mij is dat toch niet helemaal zo. Wat vinden jullie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2004 Wat is dat tikken dan precies? Ik heb het hier ook met mijn RAID systeem, maar ik hoor 2 soorten tikjes, de eerste keer lijkt het alsof er iets vast zit en dan iets later hoor je een tik die klinkt of er iets loslaat. Ik heb ook al half jaar en nog niks gebeurd hier. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen