Ga naar inhoud

2x 80GB HD of 1x 160 GB?


Aanbevolen berichten

Oftewel zal ik 1 grote hard drive in m'n nieuwe pc zetten of beter twee kleinere? Heeft natuurlijk als voordeel dat ik met RAID betrouwbaardere data opslag heb. Snelheid en opslag zijn voor mij wat minder van belang, ik werk nu met een laptop 18GB/4200 RPM zonder al te veel problemen, dus de vooruitgang zal hoe dan ook gigantisch zijn. Hmm, ik geloof dat ik m'n eigen vraag al beantwoord heb en kies voor twee drives van 80GB. Al zal ik het vanwege de kosten nu waarschijnlijk bij 1 drive houden en de 2e er pas later bij kopen. Is het dan nog mogelijk om de hard drives in een RAID opstelling te laten werken? Of moeten hiervoor allebei de drives leeg zijn vanaf het begin? Ik heb trouwens gehoord dat voor RAID het het beste is om drives van hetzelfde merk en type te gebruiken, klopt dat? Oh ja, ik ben wel van plan SATA te nemen. Ik heb gelezen dat het voor de snelheid niet zo veel uitmaakt, maar dat het wel makkelijker werken is, en dat de pc makkelijker te koelen is door de kleinere kabels.
Link naar reactie
Als je neit zoveel ruimte in je PCkast wilt hebben, dan zou ik een 160GB 8MB cache schijf kopen. Als je wel genoeg ruimte hebt in je PCkast, dan zou ik 2x 80Gb nemen. Koop een RAID kaartje, en zet ze daarop. Dit werkt namelijk ongeveer 2x zo snel. Ik heb RAID bestelt voor een van mijn servers. Moet namelijk wat sneller worden. Ik zou zelf wel kiezen voor RAID.
Link naar reactie
[quote:b298abb424="FTPserver"]Als je neit zoveel ruimte in je PCkast wilt hebben, dan zou ik een 160GB 8MB cache schijf kopen. Als je wel genoeg ruimte hebt in je PCkast, dan zou ik 2x 80Gb nemen. Koop een RAID kaartje, en zet ze daarop. Dit werkt namelijk ongeveer 2x zo snel. Ik heb RAID bestelt voor een van mijn servers. Moet namelijk wat sneller worden. Ik zou zelf wel kiezen voor RAID.[/quote:b298abb424] Als het een server is kan je ook gewoon softwarematige RAID nemen aangezien de processor vast nooit superzwaar wordt belast.
Link naar reactie
ik lees dat snelheid geen prioriteit is maar veiligheid wel: 2x 80 gig s-ata in raid 1 is het veiligst van alle opties die je noemt. let wel op je hebt dan totaal 80 gig ruimte aangezien de schijven gemirrored worden je kan niet eerst 1x80 kopen die erin gooien en daar data opzetten en dan iets later weer 80 erbij zetten en dan raid 1 instellen omdat als je raid 1 wilt instellen 2 lege schijven nodig hebt :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...