Ga naar inhoud

audio rippen veel te traag??


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een nieuwe cd brander gekocht in de hoop (nog) sneller cd's te reproduceren. Ik heb een Asus CRW5224A aangeschaft. Branden gaat zeer snel, ik ben alleen niet onder de indruk van de leesprestaties tijdens het rippen van audio. Waar mijn "oude" brander (Benq 32x12x40 of zo) aan de buitenkant van de schijf ca 20x haalde houdt het nu bij 5x op. Ik heb o.a. EAC (v 0.95 prebeta3) en Xing AudioCatalyst 2.1. geprobeerd EAC geconfigureerd volgens het artikel in CT 6-2002. Het maakt niet uit welke instelling ik probeer. Extraction method (full options) en drive read command automatisch gedetecteerd (MMC1), Gap Detection alle mogelijke opties getest, het lezen gaat van 1.8x tot maximaal 5x. Doe ik iets fout, zit er een addertje onder het gras of had ik te hoog gespannen verwachtingen??? systeem overig. AMD Athlon XP 1900+ op Asus A7V266 met 256mb intern. HD IBM / Hitachi Deskstar 180GXP (IC35L120AVV207) Windows XP professional SP1
Link naar reactie
Staat DMA wel ingeschakeld bij je brander? En hoe is je IDE configuratie? Zelf merk ik dat rippen het snelst gaat als de brander en de harddisk op verschillende IDE-kanalen zijn aangesloten. Verder ript EAC in secure mode altijd trager dan burst mode programma's als xing. Ook kan het zijn dat de cd beschadigd is. In EAC zie je dan dat de foutcorrectie in moet grijpen. Dit ingrijpen van de foutcorrectie kan het rippen aanzienlijk vertragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...