Ga naar inhoud

Windows xp ziet cdrom stations plots niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wou een cd lezen maar ik had een probleemke: geen van de twee cd-stations in de computer worden weergegeven in de verkenner. (http://www.geocities.com/hansveryeken/print2.gif) Ik ben ff gaan kijken in apparaatbeheer. De twee Stations worden hier wel herkend maar met een uitroeptekentje erbij: (http://www.geocities.com/hansveryeken/print1.gif) Heeft dat uitroepteken bij die processor I/O controller er mischien ook iets mee te maken? Enfin, ik heb bij alle drie geprobeert om het apparaat eerst te verwijderen en dan er weer op te zetten met de wizard hardware, lukt allemaal perfect, tot op het einde van de installatie van die apparaten, dan geeft hij dit: Er is een fout opgetreden tijdens de installatie en de hardware werkt mogelijk niet goed. Bij de eigenschappen van beide cd-stations staat: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19) Herinstalleren heeft dus geen zin, bij die processor I/O controler staat dit: Dit apparaat start niet. (Code 10) Alle apparaten zijn ingeschakeld. Ik heb dan gecontroleerd of ik van de cd stations kan booten bij het opstarten, dit lukt. (ata kabel zit dus goed vast) Kan systeemherstel een oplossing zijn? Hansje
Link naar reactie
Je kan proberen om bij het opstarten F8 op te starten en te kiezen voor last known good configuration. Misschien dat dat de fout al hersteld.. Je kan ook proberen om de registerbestanden uit de windows-repair map terug te zetten: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307545&Product=winxpINT Al zou het helemaal mooi zijn als je een een eerdere backup hebt gemaatk van het register toen alles nog werkte. Eventueel kan je ook proberen om het systeem op te starten met een opstart diskette van bijvoorbeeld win98 en dan scanreg /fix te gebruiken (dacht trouwens dat het ook van de recoveryconsole kon). Mocht dit ook allemaal niet helpen dan kan je nog proberen om in de map windows/system32/config de .sav files te renamen naar system en software (zonder extensie). Wil ook dit niet lukken probeer dan eens de recoverycdl, kies voor installatie en dan de optie repair install.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik had hetzelfde probleem.Plots vielen mijn twee CD-Rom drivers uit.Het bericht dat ik vond bij apparaatbeheer luidde:Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden.Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt (Code 39).Ik heb dagenlang alle mogelijke probleemoplossers geprobeerd tot ik vandaag de computertotaal-mail ontving.Ik paste de voorgestelde oplossing van Bockempiep Ouwe rot toe.Schakelde Lowerfilters uit , startte de PC terug op en je mag twee keer raden wat als bij wonder opnieuw werkte.De beide drivers werken weer of er niets gebeurd was ! Mijn hartelijke dank gaat naar de redactie van Computertotaal en natuurlijk naar Bockempiep Ouwe rot ( die ik nog een persoonlijk e-mailtje zal sturen uiteraard). leon_bux Balen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...