Ga naar inhoud

waterafvoer verhogen


Aanbevolen berichten

Ik heb een miele w 805 en die houdt het water niet vast heb ik ontdekt. Het viel me op dat er nooit water te zien was achter het deurtje, maar je zag het er wel instromen en hoorde het meteen ook weer vertrekken. Hij doet het verder prima en de was lijkt ook wel schoon en fris. Toch lijkt het me niet de bedoeling. Nou las ik ergens dat te maken kan hebben met de afvoerhoogte. Volgens het boekje moet dat 1 meter zijn, en de mijne is 80 cm. Kan dit de oorzaak zijn? En hoe hoog ik dat eenvoudig op? met opzetstukken op de buis ofzo? 20 cm is best veel vindt ik, dus tips zijn welkom.
Link naar reactie
Hallo HarryO, Hartelijk dank voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat die hoogte niet heel precies kwam; ik kwam verspreid over het internet minimale hoogtes tegen die varieerden van 60cm tot 120cm. :) De slang heeft een niet-flexibel kunststof uiteinde die muurvast in de afvoer zit, zo'n bocht. Hij is niet geschroefd of gelijmd maar er is flink wat kracht voor nodig om hem eruit te krijgen. Trekt hij dan vacuum misschien? Hoewel ik toch waterspettertjes er tussen weg zag springen. Ik heb een lege machine aangezet. Het water komt net tot boven de schoepen in de trommel, het haalt de rand van de trommel niet. Energiezuinigheid? Ik weet niet hoe oud hij is maar ze deden toen in elk geval nog niet aan energielabels. Ik hoop dat je wat met de informatie kunt :) Groetjes Esther
Link naar reactie
Draai nu weer een normale was..heb de slang tijdens het inpompen buiten de afvoer gehouden en dat maakte niets uit. Er stroomde echter ook niets weg tot mijn verbazing. Het is dus niet zoals ik dacht dat hij het water niet vasthoudt, maar dat hij het er al helemaal niet in pompt. Ergens vindt hij deze hoeveelheid water dus precies goed.....aangezien hij ook zn programma normaal draait. Ik ben van andere wasmachines gewend dat het water toch wel tot zo halverwege het ruitje staat. Bij deze haalt het water het ruitje dus niet eens.
Link naar reactie
Heel erg fijn!! Dat lijkt dus helemaal oke. Toch blijf ik het gek vinden. Hebben die andere machines dan echt zoveel (onnodig?) water gebruikt? Die machines waren veel nieuwer, met energieklasses, A zelfs. Ik draai eigenlijk alleen maar 30 en 40 graden wasjes, dat is al jaren hetzelfde. Een hele enkele keer 60. Dat is uitzondering. Antikreuk enzo gebruik ik niet. Toch vreemd dan he? Het zou leuk zijn als je hier ook nog een antwoord op weet HarryO, maar tot zover ben ik al heel blij met je hulp. Dankjewel :))
Link naar reactie
Een A of AA klasse is meer dan alleen minder water gebruiken. Daarbij word ook de motor anders aangestuurd en minder verwarmd. Tevens word het water hergebruik door het rond te pompen. Bij de jouwe gaat het water tijden de was/spoel actie gelijk het riool in, bij een A machine word het rond gepompt of word er lucht door heen geblazen. Op deze site stond ook ergens een goed uitleg, alleen kan ik het artikel niet meer vinden. Wel https://www.wasmachines.nl/vergelijken/zuinige-wasmachine/ Zie ook http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/informatie
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...