Ga naar inhoud

veel te snel


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel raar probleem ,en heb het nog nooit gehad. Als ik windowsxp opstart zie je een voortgangs indicator onder het logo WINDOWS XP, die indicator gaat heel snel zo snel heb ik nog nooit gezien. Dan start hij verder door naar het burau blad ,wil ik op internet gaan dan word je echt gek. Alle animatie's op wat voor pagina dan ook gaan als een raket !! Zelfs de achtergrond muziek op bepaalde pagina's word veel te snel afgespeeld. Zou dit in frontpage 2000 kunnen zitten ? Ik heb windows XP pro geupdate naar sp1 en office 2000 geinstalleerd systeem: amd 2400+ 512 mb geheugen soltek mainboard sl-nv400-64 1 hd seagate 30 gb 1 hd wd 40 gb club3d 440 mx 64 mb sblive geluidskaart[/b]
Link naar reactie
Lijkt wel of je systeemklok te snel loopt. alles wat daar van af hangt gaat dan ook sneller. Je tijd wordt bijgewerkt aan de pulsen van je systeem, ook de gif plaatjes veranderen per zoveel (delen van) seconden en als die veel sneller gaan, dan je plaatjes ook. Is dus een moederbord systeem. Op oude moederborden zou ik de oscillator verdenken, ik weet niet hoe dat met de huidige bordjes zit.
Link naar reactie
Het vreemde van het verhaal is dat ik er meer last van heb ,als ik een warme boot maak. Bij een koude boot heb ik minder last. Inmiddels bios update gedaan, alle hardware voorzien van de laatste stuurprogramma's. Ook heb ik een nieuwe Xp installatie gedaan op een andere partitie, maar dezelfde problemen hoor ! Batterij van het moederbord is 100 % Maar als ik een koude boot maak heb ik dus weinig last ,alleen de klok blijft dan om de 5 sec even hangen.
Link naar reactie
Heb nog nooit een te snelle PC onder handen gehad, maar indien de klok te snel gaat, animaties voorbijvliegen, dan is er iets goed fout met de klokoscillator van het moederbord. Recente MB's hebben een PLL oscillator, afgeleid van een Xtal osc. onderdelen zoeken op het MB en hersolderen, indien geen resultaat, MB vervangen. Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...