anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Ik heb een heel raar probleem ,en heb het nog nooit gehad. Als ik windowsxp opstart zie je een voortgangs indicator onder het logo WINDOWS XP, die indicator gaat heel snel zo snel heb ik nog nooit gezien. Dan start hij verder door naar het burau blad ,wil ik op internet gaan dan word je echt gek. Alle animatie's op wat voor pagina dan ook gaan als een raket !! Zelfs de achtergrond muziek op bepaalde pagina's word veel te snel afgespeeld. Zou dit in frontpage 2000 kunnen zitten ? Ik heb windows XP pro geupdate naar sp1 en office 2000 geinstalleerd systeem: amd 2400+ 512 mb geheugen soltek mainboard sl-nv400-64 1 hd seagate 30 gb 1 hd wd 40 gb club3d 440 mx 64 mb sblive geluidskaart[/b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Ben jij de eerste die klaagt over een te snelle PC, dat is meestal anders. Het probleem dat je hebt is weinig bekend vrees is, heb je laatst bepaalde instellingen verandert ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Cyberfred68 : lijkt mij interessant om eens naar de prestatiemonitor te kijken. Als ik hem start (%SystemRoot%\system32\perfmon.msc /s), dan staat er bij mij voor Duur 1:40 (1 minuut 40 sec neem ik aan), de tijd dat één scan duurt. Klopt dit bij jou. En je klok in de systray, loopt die ook sneller ? Groeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 ja ,bij systeem monitor geef hij bij mij het zelfde . Maar de klok in de systray gaat heel snel het drievoudige ongeveer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Misschien kan je te rade gaan bij de OVERKLOK experts (zie 1e forum in de forumindex). En meldt dan ook wijzigingen tussen nu en toen systeem nog ok was. Probeer eens systeemherstel om te kijken of dan alles weer normaal is. (Kun je ook weer te niet doen). Succes ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een raar verhaal. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 ja ^^ nognooit zoiets gezien ofzo.. wel dat als je een speedhack ofzo gebruikt :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Lijkt wel of je systeemklok te snel loopt. alles wat daar van af hangt gaat dan ook sneller. Je tijd wordt bijgewerkt aan de pulsen van je systeem, ook de gif plaatjes veranderen per zoveel (delen van) seconden en als die veel sneller gaan, dan je plaatjes ook. Is dus een moederbord systeem. Op oude moederborden zou ik de oscillator verdenken, ik weet niet hoe dat met de huidige bordjes zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Is het een 64bits systeem ? Met een niet 64bit OS ? Vriend van me had dat namelijk (64sys+non64OS) dat de hele pc daardoor of veel te snel ging of het helemaal niet deed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Het vreemde van het verhaal is dat ik er meer last van heb ,als ik een warme boot maak. Bij een koude boot heb ik minder last. Inmiddels bios update gedaan, alle hardware voorzien van de laatste stuurprogramma's. Ook heb ik een nieuwe Xp installatie gedaan op een andere partitie, maar dezelfde problemen hoor ! Batterij van het moederbord is 100 % Maar als ik een koude boot maak heb ik dus weinig last ,alleen de klok blijft dan om de 5 sec even hangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Waarschijnlijk is is dat automatisch gebeurd bij de BIOS-flash, maar misschien toch het proberen waard: laad eens de "default" BIOS instellingen. Of heb je toevallig nog een Win98 liggen? Dan kan je zien of die het ook heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Heb nog nooit een te snelle PC onder handen gehad, maar indien de klok te snel gaat, animaties voorbijvliegen, dan is er iets goed fout met de klokoscillator van het moederbord. Recente MB's hebben een PLL oscillator, afgeleid van een Xtal osc. onderdelen zoeken op het MB en hersolderen, indien geen resultaat, MB vervangen. Eddy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen