Ga naar inhoud

56 kb modem langsaam


Aanbevolen berichten

We hebben onlangs een nieuwe pc gekocht. Een P4 2.6 Mhz met Win XP home. Probleem: het ingebouwd 56 kb modem werkt naar mijn gevoel te langsaam. Vraag: is er hardware-matig wat aan te doen. Ik denk aan een bepaalde instelling. Vraag: zweeft er een modem versneller in de zin van een freeware pakketje op het internet???
Link naar reactie
Ik weet niet of de functionaliteit in WinXP zit, maar in W98 heb ik een indicatortje (de twee computertjes) in de systemtray staan. Dubbelklikken en je kunt zien met welke snelheid je verbinding hebt. Werkt prima voor interne modems, bij een extern modem staat die vast op de communicatie snelheid van je seriele poort (zie hieronde). Verder is er ergens een instelling bij je modem configuratie voor de maximale verbindingssnelheid (werkt ook voor een intern modem). Deze kun je gevaarloos op 115200 zetten. Hoger heeft weinig zin, lager dan 56k zal je verbindingssnelheid gaan beinvloeden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...