anoniem Geplaatst: 6 januari 2004 Delen Geplaatst: 6 januari 2004 We hebben onlangs een nieuwe pc gekocht. Een P4 2.6 Mhz met Win XP home. Probleem: het ingebouwd 56 kb modem werkt naar mijn gevoel te langsaam. Vraag: is er hardware-matig wat aan te doen. Ik denk aan een bepaalde instelling. Vraag: zweeft er een modem versneller in de zin van een freeware pakketje op het internet??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2004 surf even naar www.speedtest.nl , dan kun je daar met behulp van de tests controleren of je verbinding echt te traag is, of dat het een "gevoelskwestie" is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2004 Ik weet niet of de functionaliteit in WinXP zit, maar in W98 heb ik een indicatortje (de twee computertjes) in de systemtray staan. Dubbelklikken en je kunt zien met welke snelheid je verbinding hebt. Werkt prima voor interne modems, bij een extern modem staat die vast op de communicatie snelheid van je seriele poort (zie hieronde). Verder is er ergens een instelling bij je modem configuratie voor de maximale verbindingssnelheid (werkt ook voor een intern modem). Deze kun je gevaarloos op 115200 zetten. Hoger heeft weinig zin, lager dan 56k zal je verbindingssnelheid gaan beinvloeden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2004 :oops: verkeerde knop :oops: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen