Ga naar inhoud

nieuwe ventilator cpu koeler


Aanbevolen berichten

[quote:24af1a4eac="koene"]waarom lijm je zo'n schoepje niet gewoon? deed ik ook bij mijn videokaart fan.[/quote:24af1a4eac] Ik koop liever een nieuwe ventilator, dan een daq gaan pielikken met zo'n ding. 8) Hpe krijgen mensen het coh voor elkaar?? Een schoep laten afbreken. Ik heb al een hele tijd een normale cooler, en die is nog nooit kapot gegaan (misschien omdat ik hem regelmatig schoonmaak :lol: )
Link naar reactie
Lijmen vind ik geen optie. Je hebt te snel trillingen in je ventilator met alle gevolgen van dien. ftpserver> hoe ik het voor elkaar kreeg? Deze zalman koeler heeft een ventilator van ca. 85mm die geheel 'open' ronddraait. Ik duwde er per ongeluk een stugge rounded-cable of een sata kabel in, en voila. De meesten pc-boeren in de buurt hebben géén losse ventilatoren.
Link naar reactie
[quote:0a7f092d7a="AWe"]Lijmen vind ik geen optie. Je hebt te snel trillingen in je ventilator met alle gevolgen van dien. ftpserver> hoe ik het voor elkaar kreeg? Deze zalman koeler heeft een ventilator van ca. 85mm die geheel 'open' ronddraait. Ik duwde er per ongeluk een stugge rounded-cable of een sata kabel in, en voila. De meesten pc-boeren in de buurt hebben géén losse ventilatoren.[/quote:0a7f092d7a] De pc-boeren bij ons hebben wel losse ventilatoren. IK woon in Tilburg, en er zitten veel PC-boeren. Waar woon jij dan? In een dorpje zeker :lol: , omdat er geen PC-boeren zijn die losse ventilatoren hebben. Maar ik zal eens op internet kijken voor je. Misschien kan ik nog een ventilatortje vinden. Oke?' MVG, FTPserver
Link naar reactie
[quote:f2db8f575e="FTPserver"][quote:f2db8f575e="koene"]waarom lijm je zo'n schoepje niet gewoon? deed ik ook bij mijn videokaart fan.[/quote:f2db8f575e] Ik koop liever een nieuwe ventilator, dan een daq gaan pielikken met zo'n ding. 8) Hpe krijgen mensen het coh voor elkaar?? Een schoep laten afbreken. Ik heb al een hele tijd een normale cooler, en die is nog nooit kapot gegaan (misschien omdat ik hem regelmatig schoonmaak :lol: )[/quote:f2db8f575e] Nou, van mijn Cheap-ass fan is ook een schoep afgebroken toen ik hem ik mijn poten hield toen de computer draaide, ik wilde hem weer terug op zijn plaats zetten, kwam tegen een ijzeren lippie aan enne fluit fluit. Alleen nu net omdat ik een raam in mijn PC heb gemaakt moest er een Fan weg en dag was mijn CoolerMaster CPU-fan. die maakte verre weg het meeste herrie en dat cheaper-dan-cheap-gratis-bij-de-kast-fannetje is wel superstil (alleen de hele tijd dat soort gedril in het kast, dat voel je vooral heel erg tegen die plexiplaat aan, maarja
Link naar reactie
Ah, zo'n koeler :D Je koopt gewoon een nieuwe, stille 80x80 fan (ik weet niet de hoogte dat je nodig bent). Dan haal je de oude fanblad eraf door bij de kogellagers het stukje plastic eraf te halen. Dat doe je ook bij je nieuwe fan. Dan zet je je nieuwe fan in de oude, en zet hem weer vast met het stukje plastic. Misschien een beetje een vaag verhaal, maar je haald dus gewoon het ronddraaiende gedeelde van de fan eraf (de fanbladen dus) en je verwisseld hem met een nieuwe fanblad. De electromotor laat je gewoon zitten.
Link naar reactie
[quote:84803c2832="-=DDA=- Raptor"]Ah, zo'n koeler :D Je koopt gewoon een nieuwe, stille 80x80 fan (ik weet niet de hoogte dat je nodig bent). Dan haal je de oude fanblad eraf [/quote:84803c2832] Dan hoef je toch ook geen stille (dure) fan te kopen? een 2e hands exemplaar of een "defect" exemplaar voldoet dan toch ook?In theorie kan het kunststof wel verwijderd worden. Het lijkt toch wel een hele klus. Het exemplaar dat ik ooit uit elkaar heb gehaald had een magnetische binnenkant. TJa en dat moet er dan nog uit, of niet? Het ligt er maar aan in hoeverre de ventilatoren zo'n beetje hetzelfde zijn.
Link naar reactie
De fans die ik allemaal heb open gehaald waren hetzelfde. Je moet wel een stille 80x80 fan kopen, want het geluid wordt ook mede door de fanbladen veroorzaakt. OVER DAT PLASTIC: ik bedoel niet het fanblad zelf! Aan zo'n fanblad zit een ijzeren pin. Die loopt door de kogellagers en electromotor door. Het uiteinde van dat pinnetje wordt vast gezet met een klein, rond stukje plastic. Als die er niet zit zou het fanblad er zo weer uit schieten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...