Ga naar inhoud

Voeding USB-hub verstoort pc


Aanbevolen berichten

:o Ik heb een Sitecom 4-poorts USB-hub met externe/eigen voeding aangesloten op een usb-poort van de pc (met 500MHz Intel-cpu, Win98SE) Na schone herinstallatie van Win98SE werkte alles goed... totdat de pc werd uitgeschakeld. Na (als gebruikelijk) softwarematig Uitschakelen blijven de controlelampjes van de HD/FDD en branden. Herstarten ging niet meer. De voedingstekker van de pc eruit: de controlelampjes blijven branden. De voeding van de USB-hub ontkoppeld: de lampjes gingen uit. Nu was de pc weer te starten. Kennelijk beïnvloedt de voeding van de USB-hub via de USB-kabels de stroomvoorziening in de pc. Zonder voeding werkt de hub wel, alleen de led's op de hub branden niet. Vreemd of niet...? en wat te doen. Erno
Link naar reactie
hoewel dat vrijwel niet mogelijk kan zijn: het lijkt erop dat de hub verkeerd om is aangesloten op de pc, dus via een kanaal waar voeding op staat. waarschijnlijker: de hub is niet in orde, en terug ermee naar de winkel. zat er software/driver bij de hub, en heb je goed geïnstalleerd (da´s bij usb in win 98se kritisch)? zo neen: wat als je de pc opstart en als hij volledig is doorgestart de hub (goed) aansluit?
Link naar reactie
[quote:74f876975b="derkdejong"]hoewel dat vrijwel niet mogelijk kan zijn: het lijkt erop dat de hub verkeerd om is aangesloten op de pc, dus via een kanaal waar voeding op staat. waarschijnlijker: de hub is niet in orde, en terug ermee naar de winkel. zat er software/driver bij de hub, en heb je goed geïnstalleerd (da´s bij usb in win 98se kritisch)? zo neen: wat als je de pc opstart en als hij volledig is doorgestart de hub (goed) aansluit?[/quote:74f876975b] Het lijkt mij ook verstandig om ermee terug naar de winkel te gaan. Maar heeft die voeding een adapter? In een adapter zit een magneet, en dat verstoort bij mij ook mijn beeldscherm.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...