Ga naar inhoud

Hoe zet ik een laptop hardeschijf als slave???


Aanbevolen berichten

Wie weet hoe ik een laptop hardeschijf als slave instel aangezien er geen jumperjtes opzitten. BTW: het gaat om het volgende ik wil een laptop hardeschijf aan mijn pc hangen! Maar ik kan hem niet samen met mijn pc hardeschijf gebruiken. Ik denk zelf dat dit aan de status ligt dat mijn laptop hardeschijf master is en de hardeschijf van de pc ook. Ik heb het volgende al geprobeerd: -PC Hdd als slave gezet BTW: kan het zijn dat ze niet samen gaan omdat de pc hdd al win98 en winxp bevat en de laptop hdd win98 er op heeft staan?? Of maakt dat niet uit?? Bij voorbaat dank Ps. voor de wat minder ervaren pc gebruikers hdd betekent harddiskdrive oftewel hardeschijf Alwin Winius
Link naar reactie
Je kan ook proberen om de hdd uit de pc op cableselect te zetten. Het wil wel eens voorkomen dat laptop hardeschijven standaard (of zelfs vast) ook op csl staan. Door dit te doen bepaalt het moederbord aan de hand van de aansluit volgorde op de kabel welke schijft master en slave wordt. Omdat het een laptop schijf is kan het ook nodig zijn om de schijf handmatig in het bios in te stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...