anoniem Geplaatst: 30 december 2003 Delen Geplaatst: 30 december 2003 Wie weet hoe ik een laptop hardeschijf als slave instel aangezien er geen jumperjtes opzitten. BTW: het gaat om het volgende ik wil een laptop hardeschijf aan mijn pc hangen! Maar ik kan hem niet samen met mijn pc hardeschijf gebruiken. Ik denk zelf dat dit aan de status ligt dat mijn laptop hardeschijf master is en de hardeschijf van de pc ook. Ik heb het volgende al geprobeerd: -PC Hdd als slave gezet BTW: kan het zijn dat ze niet samen gaan omdat de pc hdd al win98 en winxp bevat en de laptop hdd win98 er op heeft staan?? Of maakt dat niet uit?? Bij voorbaat dank Ps. voor de wat minder ervaren pc gebruikers hdd betekent harddiskdrive oftewel hardeschijf Alwin Winius Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2003 Reserveer anders een hele kabel voor die schijf alleen, en sorg dat daar geen CD-rom spelers en andere hardschijven op aangesloten zitten, maar zet die CD-rom spelers etc. dus op een andere kabel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2003 Je kan ook proberen om de hdd uit de pc op cableselect te zetten. Het wil wel eens voorkomen dat laptop hardeschijven standaard (of zelfs vast) ook op csl staan. Door dit te doen bepaalt het moederbord aan de hand van de aansluit volgorde op de kabel welke schijft master en slave wordt. Omdat het een laptop schijf is kan het ook nodig zijn om de schijf handmatig in het bios in te stellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2003 Heb het als volgende gedaan heb de hardeschijf bij de cd-rom spelers aangesloten en dat werkte wel dus bij voorbaat dank alwin winius Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen