Ga naar inhoud

behuizing en voeding goed genoeg?


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw systeem aanschaffen alleen vraag ik mij af of de behuizing en voeding goed is. Ik kies namelijk voor een AMD mobo (deluxe) & cpu (2800+) en de ATI Radeon 9600 XT maar de kast die bij de offerte stond was een "Carry X Blue P4 300 watt". Kan dit? Ps. Betekent de "P4" in de naam van de behuizing niet dat het enkel geschikt is voor P4 onderdelen?!? thnx voor de tips!
Link naar reactie
Nee dat betekent [b:5be698adae]niet[/b:5be698adae] dat je hem alleen voor een Pentium4 kunt gebruiken. Dat betekent dat de voeding een extra stekker/connecter heeft die je op een P4 moederbord kunt aansluiten, om de P4 van extra stroom te voorzien. Dit heb je niet nodig voor een AMD, en je kunt die kast gewoon gebruiken. Misschien dat je met oog op de toekomst, als er misschien nog meer in je kast komt, beter een kast met zwaardere voeding kan nemen. Maar dit is niet noodzakelijk voor wat je nu opnoemt.
Link naar reactie
Die type naam: Volgens mij is dat een Sweex kast. Meestal zit daar een voeding in van niet al te beste kwaliteit. Als je dus vastlopers krijgt, of last van instabiliteit dan zal dat waarschijnlijk door de voeding komen. Normaal gezien moet jou configuratie kunnen op een sweex voeding, maar het is denk ik wel krap aan. Scenic20
Link naar reactie
[quote:34200c49a0="yoo_han"]Nee dat betekent [b:34200c49a0]niet[/b:34200c49a0] dat je hem alleen voor een Pentium4 kunt gebruiken. Dat betekent dat de voeding een extra stekker/connecter heeft die je op een P4 moederbord kunt aansluiten, om de P4 van extra stroom te voorzien. Dit heb je niet nodig voor een AMD, en je kunt die kast gewoon gebruiken. [/quote:34200c49a0] er zijn echter tegenwoordig al AMD borden die de extra stekker gebruiken... mijn Nf7-s gebruikt deze ook, het zorgt voor een stabielere 12 en 5V lijn...
Link naar reactie
[quote:dde2c4f54e="Sonny01"]Ok, ik zal het ff in de gaten houden. Denk dat ik voor de zekerheid dan toch maar voor 350 watt ga. Dit kan dus met dezelfde kast he,alleen andere voeding? Anders wordt het gewoon een andere kast met 350 watt.......[/quote:dde2c4f54e] Kijk wel even naar de specs. Ik heb hier thuis een ADT 350W voeding liggen met slechtere specs dan een bestaande noname 300W kast voeding. Rekening houdend met een maximum vermogen van 180W voor 3,3V en 5V, is het werkelijk vermogen van de voeding minstens 370W ... Oh ja, en bij 12V leveren beide voedingen 15A. En juist dat schijnt krap te zijn.
Link naar reactie
[quote:8b62d26603="Sonny01"][quote:8b62d26603="Hans.Vosman"] Rekening houdend met een maximum vermogen van 180W voor 3,3V en 5V, is het werkelijk vermogen van de voeding minstens 370W ... Oh ja, en bij 12V leveren beide voedingen 15A. En juist dat schijnt krap te zijn.[/quote:8b62d26603] :o dit begrijp ik niet helemaal........................ :cry:[/quote:8b62d26603] Wat begrijp je niet? Op zich begrijp ik ook het resultaat niet. Ik had verwacht dat de som gelijk zou zijn aan 350W of 300W voor de betreffende voeding. Is de het maximum vermogen van 3,3V en 5V tesamen iets wat je niet begrijpt? Of is dat het maximum vermogen op de 12V lijn? Of is het wat anders? Er zijn goede links naar sites met uitleg alleen heb ik die links zelf niet genoteerd.
Link naar reactie
[quote:89821fd85c="Sonny01"]Het ligt niet aan je uitleg hoor. Omdat ik een leek ben op dit gebied weet ik gewoon niet waar al die getallen vandaan komen (180W & 3,3V & 5V & 12V &15A)..........vandaar dat ik zo vragend keek van hoe zit dit precies in elkaar :lol:[/quote:89821fd85c] Okay duidelijk. Nou ja 3,3V en 5V, maximaal 180W is zo'n beetje duidelijk, denk ik. Zoiets staat op een sticker die op de voeding is geplakt. Overige informatie op de ADT voeding zijn (even als voorbeeld): - 12V en 15A levert 12voltx15Ampere=180Watt - 5VSB (standby) 2A - -12V en 0,8A levert 12x0,8=9,6Watt - -5V en 0,5A levert 5x0,5=2,5Watt - 3,3V en 14A levert 3,m3x14=46,2Watt - 5V en 30A levert 5x30=150Watt (maximaal 180W samen met 3,3V)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...