Ga naar inhoud

Externe hd Plugger


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vond bij mijn vader in de kast nog een oude Plugger externe hardeschijf. Die mocht ik van me vader proberen, maar er zitten geen kabels of drivers bij, die had hij op de zaak liggen maar zijn niet te vinden. Je moet hem op de com-poort aansluiten, en nu het vreemde: de com op het apparaat is mannetje, in de computer ook. Het is de brede com-versie, dus ik pakte zo'n converter, maar ook dat werkt niet. Moet ik toch hard op zoek naar die com-kabel? Wat betreft drivers, zou XP Pro hem herkennen?
Link naar reactie
Maar heeft die externde HDD nou een serieële COM poort met 25 pinnetjes, of heeft ie een paralelle interface. Zo'n brede COM poort was vroeger heel normaal namelijk. En je kan natuurlijk geen COM poort op de LPT poort aansluiten. Dus wees er zeker van dat je weet met wat voor soort interface je te maken hebt. Zou het eventueel ook nog een externe SCSI interface kunnen zijn? Ik heb daar verder helemaal geen ervaring mee, maar ik dacht dat die er ook waren in een 25 pins aansluiting. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...