Ga naar inhoud

Bestanden en instellingen overzetten naar nieuwe PC


Aanbevolen berichten

Zonder brander word het lastiger. Als het alleen om office bestanden gaat, dan kun je die ook diskette zetten en later naar de nieuwe pc. Verder lijkt me het beste dat je de nieuwe pc, helemaal vers installeerd i.p.v. met images, waarmee je allerlei narigheid van kunt krijgen. En dat is niet echt lekker, zeker met een mooie nieuwe bak.
Link naar reactie
Direkte kabelverbinding lijkt me de aangewezen weg (of netwerkje). Office bestanden passen meestal niet zo goed op diskettes, maar het ligt er een beetje aan om wat voor documenten het gaat. Een afstudeerscriptie zal in ieder geval niet passen. Wat bedoel je met instellingen van office? Voor Word staan veel zaken in de template [i:7b80d80391]normarmal.dot[/i:7b80d80391]. Die zou je dus kunnen kopieren (als je bij dezelfde versie van office blijft). Voor Outlook (niet outlook express) moet je even zoeken naar files met extensies [i:7b80d80391]pst[/i:7b80d80391] (je mailbox, contacten, kalender etc), [i:7b80d80391]pab[/i:7b80d80391] (personal address book) en [i:7b80d80391]rwz[/i:7b80d80391] (rules wizard).
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. Het zal inderdaad wel een kabelverbinding of een thuisnetwerk worden. Ik was toch al van plan een gedeelde ADSL verbinding te maken. XP heeft daar een uitgebreide handleiding voor, dus dat zou moeten lukken. Met instellingen bedoel ik overigens, behalve normal.dot, met name gebruikersprofielbestanden zoals autocorrectielijsten, aangepaste woordenlijsten e.d. Ik heb inmiddels via de Help-functie de locatie hiervan achterhaald, maar omdat Office en Mijn documenten bij mij op de D: drive,staan, staan ze ergens anders en zijn ze heel moeilijk te traceren, ook via Verkenner. Bestanden die ik wil overzetten zijn behalve Word documenten (heel veel) ook adresboeken, en de inhoud van mijn mailboxen. Ik kreeg overigens gisteren een tip van een kennis om bestanden over te zetten via een een Memory Stick en een USB-kabel . Lijkt me ook een goed idee - als het lukt - omdat je daarin toch forse bestanden en mappen kunt opslaan (32, 64 of 128 MB, begrijp ik).
Link naar reactie
[quote:69db6c6aee="Nightfire"]Backup maken met bijvoorbeeld Norton Ghost of Drive Image. Kost alleen een paar pleuro's.[/quote:69db6c6aee] Ik heb exact hetzelfde probleem als Ritsejager, alleen heb ik wel een brander in mijn huidige PC. Wat adviseren jullie mij om te doen? Het gaat bij mij grotendeels om word-bestanden (studie). Alles op CD zetten? Hoe gaat dat in zn werk, backup maken met Norton Ghost????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...