Ga naar inhoud

usb probleem Medion PC


Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion 2.6 GHz Multimedia PC met Windows XP (Home edition). De aansluiting van een HP 4300C Scanjet geeft een probleem :cry: . Ik heb een voor Windows XP geschikte driver gedownload van de HP site, maar de HP scanjet wordt niet gedetecteerd door de Medion PC. Aansluiting van een Medion digitale camera via de usb poort geeft [b:a61a0ff189]geen[/b:a61a0ff189] problemen. Dezelfde scanner heb ik ook aangesloten via een usb poort op een Athlon 1600 systeem met Windows XP en dat werkte allemaal perfect. Dus aan de scanner ligt he niet. De helpdesk van HP verwees mij naar de site www.usbman.com waar er gesproken wordt over usb problemen die de SiS 7001 USB controller chipset geeft in combinatie met Windows XP. Op deze site wordt als eerste stap voor een oplossing geadviseerd een BIOS update uit te voeren. Voor mijn computer is een BIOS update beschikbaar op de Medion site. Alleen neemt Medion geen verantwoordelijkheid voor deze update (wie deze update ook uitvoert). Mijn garantie zou dan vervallen. Van Medion krijg ik (nog) geen andere oplossing aangeboden. Er is dus sprake van een patstelling. Ik wil de BIOS update niet uitvoeren omdat daarmee mijn garantie zou vervallen en ik ook niet zeker weet of het probleem dan is opgelost. Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
Link naar reactie
wat je ook kan doen; sla gewoon eerst je oude bios file op een schijfje op, en flash daarna alsnog de nieuwe bios.rom erop.. mocht het niet werken, dan kan je altijd met de originele bios file terugflashen... daarnaast, als je de goeie biosfile hebt kan er weinig misgaan, of er moet op dat moment net een dikke donderbui ontstaan die inslaat, of dat nuon de stekker eruit trekt :wink:
Link naar reactie
Het zou ook nog aan usb2.0 en usb 1.1 kunnen liggen. Die athlon ondersteund waarschijnlijk usb 1.1 en die medion pc usb 2.0. Kun je in de bios van je medion pc de usb terug zetten naar 1.1? Zo ja, dit even proberen. Lukt dat niet, dan kun je waarschijnlijk met die bios update wel deze extra optie krijgen. In je bios zit ook een optie "Load uptimized defaults", probeer dit ook eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...