Ga naar inhoud

DMA instellen lukt niet !


Aanbevolen berichten

op alle in aanmerking komende stations ( CD, CD-RW, DVD-ROM) lukt het me maar niet om ze bij apparaatbeheer op DMA af te stellen. Elke keer na herstart is het DMA kruisje weer verdwenen. In mijn Bios heb ik bij de beide IDE instellingen voor DMA op AUTO staan (het alternatief is blijkbaar "enabled") Het systeem is Athlon-800MHz op Win98SE en een VIA KT133 chipset op een Abit KT7Raid mobo. Heeft een van jullie als ervaren PC'ers een oplossing voor mij ? Het probleem is dat een DVD programma begint te zeuren dat DMA niet is ingesteld Elkwe zinnige reaktie wordt gewaardeerd.
Link naar reactie
Dank voor jullie reakties ; t.a.v. de suggestie om xp-pro met sp1 te nemen lijkt leuk maar aangezien ik al heel lang erg tevreden ben met mijn win98se is het niet zo praktisch. Is DMA nodig of niet? Ik heb er eigenlijk nooit een probleem mee gehad (met het niet kunnen instellen hierop), maar zie regelmatig artikelen waarin wordt gesteld vooral DMA in te stellen en nu met een nieuw programma ( DVD Free Region) krijg ik steeds de melding dat ik DMA niet heb ingeschakeld waardoor de beelden minder vloeiend zouden zijn. Vandaar mijn vraag. Als echter geen simpele oplossing bestaat stoom ik gewoon door met wat ik heb Salut
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...