Ga naar inhoud

S.M.A.R.T. status bad --> HD kapot!?


Aanbevolen berichten

beste mensen, Ik zat vanmiddag boven op mijn eigen pc, was van alles en nog wat aant doen, en starte per ongeluk een spel (wolf et). De hd maakte geluiden (normale lees/schrijf geluiden) in een vast patroon. Win liep vast. Ik herstarte en hij deed er SUPER lang over, weer geluiden in vast patroon, ook een keer opstarten van win mislukt, bluescreen en reboot. Ik d8, ligt aan windows... Systeem herstel lukte niet (hing) en laatst bekende werkend instellingen ook niet. Ik kan wel in windows komen alleen gaat het super traag. Ik starte linux, RedHat 9, zonder problemen. Toen herkende hij HD niet bij booten, lag aan IDE kabel die er scheef inzat. Maar ik starte een paar keer op en kreeg fout: [code:1:e4f9c716ec]S.M.A.R.T. status BAD, backup and replace disk[/code:1:e4f9c716ec] slik. SMART is volgensmij een soort HD bewaker. Ik download nu wat tools voor de HD om te kijken of dat iets oplevert, maar ik schrijf dit berich nu omdat ik daar nu ff tijd voor heb. Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen. Alvast bedankt. Voor specs zie onderschrift
Link naar reactie
Dit vomd ik ergens op site: [quote:73100f5d83] The failing return code 0x72 represents a S.M.A.R.T. error. The S.M.A.R.T. system is a disk drive’s way of notifying of possible failure in the future (see Utilities Section of this document for more information on S.M.A.R.T). In all cases of test failure a screen displaying a Technical Result Code (TRC) similar to that shown above will be displayed. The test result should be noted. It may be required in discussion with your supplier or support centre in order to take steps to replace the hard drive or to obtain a RMA (Return Materials Authorisation) through the Hitachi web based warranty process. [/quote:73100f5d83] Mijn engels is niet top, wat is er nou precies? En kan iemand me helpen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Een vriend van me had ook zo'n (smart)error alleen hij wou nooit een code geven voor die fout melding ook met de test programma van de leverancier niet. Schijf op gestuurd, schijf weer terug gekregen maar kan nergens aan zien of het een nieuwe is, de oude is of wat er aan gedaan is. grrrr Heb je je data nog kunnen redden, want dat lees ik hier niet. gr, NoNoAD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...