anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Delen Geplaatst: 8 december 2003 beste mensen, Ik zat vanmiddag boven op mijn eigen pc, was van alles en nog wat aant doen, en starte per ongeluk een spel (wolf et). De hd maakte geluiden (normale lees/schrijf geluiden) in een vast patroon. Win liep vast. Ik herstarte en hij deed er SUPER lang over, weer geluiden in vast patroon, ook een keer opstarten van win mislukt, bluescreen en reboot. Ik d8, ligt aan windows... Systeem herstel lukte niet (hing) en laatst bekende werkend instellingen ook niet. Ik kan wel in windows komen alleen gaat het super traag. Ik starte linux, RedHat 9, zonder problemen. Toen herkende hij HD niet bij booten, lag aan IDE kabel die er scheef inzat. Maar ik starte een paar keer op en kreeg fout: [code:1:e4f9c716ec]S.M.A.R.T. status BAD, backup and replace disk[/code:1:e4f9c716ec] slik. SMART is volgensmij een soort HD bewaker. Ik download nu wat tools voor de HD om te kijken of dat iets oplevert, maar ik schrijf dit berich nu omdat ik daar nu ff tijd voor heb. Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen. Alvast bedankt. Voor specs zie onderschrift Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 getest met tool, volgende fout: [code:1:b85cfb7560]failure code: 0x72 - Defective device - SMART failure[/code:1:b85cfb7560] Ik zal ff opzoeken op site maare is hij defect :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Dit vomd ik ergens op site: [quote:73100f5d83] The failing return code 0x72 represents a S.M.A.R.T. error. The S.M.A.R.T. system is a disk drive’s way of notifying of possible failure in the future (see Utilities Section of this document for more information on S.M.A.R.T). In all cases of test failure a screen displaying a Technical Result Code (TRC) similar to that shown above will be displayed. The test result should be noted. It may be required in discussion with your supplier or support centre in order to take steps to replace the hard drive or to obtain a RMA (Return Materials Authorisation) through the Hitachi web based warranty process. [/quote:73100f5d83] Mijn engels is niet top, wat is er nou precies? En kan iemand me helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Ja kan je nog wel even iets helpen. Er staat eigenlijk maar 1 belangrijke zin in: take steps to replace the hard drive or abtain a RMA. Vervang de HD of stuur hem terug voor garantie (voor zover die nog aanwezig is). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 Dankje! ik heb garantie check gedaan, tot 2005 garantie. Ik ga nu kijken hoe ik de data erafhaal, en neem denk ik contact op met vorige eigenaar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Als je garantie tot 2005 hebt kun je hem in ieder geval terug sturen naar de fabrikant, op het moment dat je vorige eigenaar hem niet terug wil nemen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Ze hebbe 'm omgeruild :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Een vriend van me had ook zo'n (smart)error alleen hij wou nooit een code geven voor die fout melding ook met de test programma van de leverancier niet. Schijf op gestuurd, schijf weer terug gekregen maar kan nergens aan zien of het een nieuwe is, de oude is of wat er aan gedaan is. grrrr Heb je je data nog kunnen redden, want dat lees ik hier niet. gr, NoNoAD Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Jep, gelukkig wel via andere PC en EasyRecovery :P . Ik had m rondde 10e opgestuurd en woensdsag was ie op postkantoor... Ik kan ook niet zien of het een nieuwe is, datum die eropstond (sticker MAR-03) staat hier ook. Gen id dus, maar hijwas wel volledig geformateerd (helemnaal leeg, geen parts) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Volgensd mij is het toch een andere, hij maakt nminder herrie (niet meer zon hoog hard gezoem) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen